Ezek a pontok szerepeltek javaslatként a bizottság előtt kedd délután. Aztán sok minden kiderült. A bizottság elnöke, Lendvai Ferenc (Fidesz) végig 22 milliós többletköltségről beszélt, ennyibe kerülne, ha a fenti pontokat teljesítenék. A szolgáltató, az ÉNYKK Zrt. (lánykori nevén Volán) igazgatója 18 millióról.
22 vagy 18 milliót sokallnak, 20-ért tanulmányt rendeltek
Arról is volt szó, hogy ha megszüntetik az 1-es járatot, az 5,7 millió forintos megtakarítást jelentene, de éppen ezt az egy javaslatot nem támogatják. Arról is, hogy ezt a járatot ki lehet váltani egy másikkal, de még akkor is megmarad 2,5 millió.
Több egyéni választókerületi képviselő a saját körzetének az érdekeit védte, még ennél is több módosítást javasoltak, de kiderült, senki nem tudja, hogy lesz-e erre pénz a jövő évi költségvetésben.
De kiderült, hogy 20 millióból készül egy tanulmány, mert 2016 végén lejár a jelenlegi szerződés, és lehet, hogy nem a mostani szolgáltató járatja majd a buszokat, lehet, hogy másik vagy akár az önkormányzat saját cége. Ebben a tanulmányban Ipkovich György (baloldal) javaslatára azt is megvizsgálják, hogy van-e mód környezetkímélőbb járművek használatára.
A tanulmánytól függetlenül január 1-jétől módosítják a menetrendet, de egyáltalán nem biztos, hogy a most megtárgyalt és majdnem elfogadott pontok alapján. A bizottság megkérte a szolgáltatót, dolgozzon ki egy költségkímélőbb és a kívánságokat is kezelő, új javaslatot, azt meg majd szépen megtárgyalja a bizottság. Októberben is, novemberben is és decemberben is. Hogy aztán a közgyűlés decemberben megfontolt döntést hozhasson.