Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Változik a szombathelyi helyijáratos menetrend, de senki nem tudja, hogyan

Tavasz óta megy az egyeztetés, most újrakezdik. A gazdasági és városstratégiai bizottság ülésére mentünk csodálkozni.

  • A Múzeumfalunál megállóhelyet alakítanak ki, a Kilátó út – Vasútállomás vonalon közlekedő 22-es autóbuszok itt is meg fognak állni.
  • Módosítják a 27-es Parkerdő lakópark – Vasútállomás közti útvonalát, az Árpád u. – Autóbuszállomás között a jelenlegi Gagarin út helyett a Jókai Mór utca – Brenner Tóbiás körút – Körmendi út irányába járnak majd a buszok, ezzel könnyen megközelíthető lesz az új Brenner iskola és a Savaria Pláza is.
  • A 9-es Derkovits – Joskar-Ola közti járatait sűrítik, a csúcsidőszakban a jelenlegi 40 perc helyett 20 percenként járnak a buszok. Csúcsidőszak hétköznap 6:00–7:30 és 13:00–17:00 között van. Ehhez nyolc új járatpárt kell üzembe állítani.
  • Lakossági kérés volt, hogy a 29A vonal Vasútállomás – Váci Mihály u. – Brenner Tóbiás krt. – Vasútállomás vonalon közlekedő autóbuszok térjenek be a Joskar-Ola városrész autóbuszforduló megállóhelyig, majd onnét haladjanak tovább a Vasútállomás irányába. Célszerű a szabad- és munkaszüneti napokon a két végállomás indulási időpontjainak felcserélése, ezzel egyrészt kiküszöbölnék, hogy a Joskar-Ola városrészről a 9 és 29C járatok szinte egyszerre induljanak, másrészt az Órásház és Aluljáró megállóhelyek között jobban el lennének osztva a buszok.
  • Szintén lakossági kérés volt, hogy a Kodály Zoltán utcából a járatokat helyezzék át a Dolgozók u. – Kassák Lajos u. – Faludi Ferenc u. útvonalra. A bizottság felkérte az ÉNYKK Zrt.-t, hogy vizsgálja meg a módosítás lehetőségét.
  • Ezek a pontok szerepeltek javaslatként a bizottság előtt kedd délután. Aztán sok minden kiderült. A bizottság elnöke, Lendvai Ferenc (Fidesz) végig 22 milliós többletköltségről beszélt, ennyibe kerülne, ha a fenti pontokat teljesítenék. A szolgáltató, az ÉNYKK Zrt. (lánykori nevén Volán) igazgatója 18 millióról.

    22 vagy 18 milliót sokallnak, 20-ért tanulmányt rendeltek

    Arról is volt szó, hogy ha megszüntetik az 1-es járatot, az 5,7 millió forintos megtakarítást jelentene, de éppen ezt az egy javaslatot nem támogatják. Arról is, hogy ezt a járatot ki lehet váltani egy másikkal, de még akkor is megmarad 2,5 millió.

    Több egyéni választókerületi képviselő a saját körzetének az érdekeit védte, még ennél is több módosítást javasoltak, de kiderült, senki nem tudja, hogy lesz-e erre pénz a jövő évi költségvetésben.

    De kiderült, hogy 20 millióból készül egy tanulmány, mert 2016 végén lejár a jelenlegi szerződés, és lehet, hogy nem a mostani szolgáltató járatja majd a buszokat, lehet, hogy másik vagy akár az önkormányzat saját cége. Ebben a tanulmányban Ipkovich György (baloldal) javaslatára azt is megvizsgálják, hogy van-e mód környezetkímélőbb járművek használatára.

    A tanulmánytól függetlenül január 1-jétől módosítják a menetrendet, de egyáltalán nem biztos, hogy a most megtárgyalt és majdnem elfogadott pontok alapján. A bizottság megkérte a szolgáltatót, dolgozzon ki egy költségkímélőbb és a kívánságokat is kezelő, új javaslatot, azt meg majd szépen megtárgyalja a bizottság. Októberben is, novemberben is és decemberben is. Hogy aztán a közgyűlés decemberben megfontolt döntést hozhasson.

    Kedves Olvasó!

    Hangot szeretnénk adni nektek! Kérjük, segítsetek nekünk abban, hogy elindítsuk új stúdiónkat, és hogy minél több beszélgetést és videót készíthessünk veletek, nektek!

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közélet