Változik a szombathelyi helyijáratos menetrend, de senki nem tudja, hogyan

Tavasz óta megy az egyeztetés, most újrakezdik. A gazdasági és városstratégiai bizottság ülésére mentünk csodálkozni.

  • A Múzeumfalunál megállóhelyet alakítanak ki, a Kilátó út – Vasútállomás vonalon közlekedő 22-es autóbuszok itt is meg fognak állni.
  • Módosítják a 27-es Parkerdő lakópark – Vasútállomás közti útvonalát, az Árpád u. – Autóbuszállomás között a jelenlegi Gagarin út helyett a Jókai Mór utca – Brenner Tóbiás körút – Körmendi út irányába járnak majd a buszok, ezzel könnyen megközelíthető lesz az új Brenner iskola és a Savaria Pláza is.
  • A 9-es Derkovits – Joskar-Ola közti járatait sűrítik, a csúcsidőszakban a jelenlegi 40 perc helyett 20 percenként járnak a buszok. Csúcsidőszak hétköznap 6:00–7:30 és 13:00–17:00 között van. Ehhez nyolc új járatpárt kell üzembe állítani.
  • Lakossági kérés volt, hogy a 29A vonal Vasútállomás – Váci Mihály u. – Brenner Tóbiás krt. – Vasútállomás vonalon közlekedő autóbuszok térjenek be a Joskar-Ola városrész autóbuszforduló megállóhelyig, majd onnét haladjanak tovább a Vasútállomás irányába. Célszerű a szabad- és munkaszüneti napokon a két végállomás indulási időpontjainak felcserélése, ezzel egyrészt kiküszöbölnék, hogy a Joskar-Ola városrészről a 9 és 29C járatok szinte egyszerre induljanak, másrészt az Órásház és Aluljáró megállóhelyek között jobban el lennének osztva a buszok.
  • Szintén lakossági kérés volt, hogy a Kodály Zoltán utcából a járatokat helyezzék át a Dolgozók u. – Kassák Lajos u. – Faludi Ferenc u. útvonalra. A bizottság felkérte az ÉNYKK Zrt.-t, hogy vizsgálja meg a módosítás lehetőségét.
  • Ezek a pontok szerepeltek javaslatként a bizottság előtt kedd délután. Aztán sok minden kiderült. A bizottság elnöke, Lendvai Ferenc (Fidesz) végig 22 milliós többletköltségről beszélt, ennyibe kerülne, ha a fenti pontokat teljesítenék. A szolgáltató, az ÉNYKK Zrt. (lánykori nevén Volán) igazgatója 18 millióról.

    22 vagy 18 milliót sokallnak, 20-ért tanulmányt rendeltek

    Arról is volt szó, hogy ha megszüntetik az 1-es járatot, az 5,7 millió forintos megtakarítást jelentene, de éppen ezt az egy javaslatot nem támogatják. Arról is, hogy ezt a járatot ki lehet váltani egy másikkal, de még akkor is megmarad 2,5 millió.

    Több egyéni választókerületi képviselő a saját körzetének az érdekeit védte, még ennél is több módosítást javasoltak, de kiderült, senki nem tudja, hogy lesz-e erre pénz a jövő évi költségvetésben.

    De kiderült, hogy 20 millióból készül egy tanulmány, mert 2016 végén lejár a jelenlegi szerződés, és lehet, hogy nem a mostani szolgáltató járatja majd a buszokat, lehet, hogy másik vagy akár az önkormányzat saját cége. Ebben a tanulmányban Ipkovich György (baloldal) javaslatára azt is megvizsgálják, hogy van-e mód környezetkímélőbb járművek használatára.

    A tanulmánytól függetlenül január 1-jétől módosítják a menetrendet, de egyáltalán nem biztos, hogy a most megtárgyalt és majdnem elfogadott pontok alapján. A bizottság megkérte a szolgáltatót, dolgozzon ki egy költségkímélőbb és a kívánságokat is kezelő, új javaslatot, azt meg majd szépen megtárgyalja a bizottság. Októberben is, novemberben is és decemberben is. Hogy aztán a közgyűlés decemberben megfontolt döntést hozhasson.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közélet