Kis titkolózás, nagy beruházás – Közel van a váti reptér építése

Ha minden jól megy, 2012-ben megnyit a Vas megyei kereskedelmi repülőtér. Ennél sokkal többet nem sikerült megtudnunk a Sia-Port Kft. sajtóegyeztetésén.

Két hónap múlva építhetnek

Azért elhangzott néhány konkrétum, miután a kollégákkal közösen sikerült meggyőznünk a tájékoztatás fontosságáról Barta Balázst, a cég munkatársát. A reptér Vát és Porpác térségében lesz, erről már korábban is szó volt .

A teljes költség meghaladja a 60 milliárd forintot, amit magyar és távol-keleti befektetők dobnak össze, és persze, valamilyen arányban részt vesz a dologban a magyar állam is. A cég vezetése, valamint Kovács Ferenc szombaton utazik Sanghajba, bíznak abban, hogy sikerül aláírni az előkészített befektetői szerződést. Ha így történik, akkor két hónapon belül elkezdődik az építés.

A szükséges szakhatósági engedélyek ugyanis megvannak, ami nem kis dolog, hiszen egy új repülőteret 22 hatóságnak kell engedélyeznie. Az érintett önkormányzatok is beleegyeztek a reptér létrehozásába, így, ha a befektetők is rábólintanak, 2012-ben elindulhat a forgalom.

Ipari park, logisztikai bázis

Barta Balázs ennél pontosabb adatokat nem árult el, mondván, majd akkor, ha meglesz az aláírás. Kitért azért a környezetvédelemre, amelyet ők is fontosnak tartanak, a hatástanulmányra már áldását adta az Őrségi Nemzeti Park is. A legfontosabb viszont az, hogy a projekt nem csak a reptérről szól. Logisztikai központot, ipari parkot is terveznek, amelyek ezres nagyságrendben adnának munkát a térségben élőknek. A reptér szakszemélyzete háromszáz körül lesz, a többi munkakörbe helyi erőkre számítanak, a legkülönfélébb szakképzettségi szinten.

Így a reptér szárnyakat adhat a térségnek is, hiszen már konkrét tárgyalások folynak olyan hazai és külföldi vállalatokkal, akik fantáziát látnak abban, hogy egy működő kereskedelmi repülőtér mellett építsenek üzemet. A létesítmény további előnyöket is jelent, például saját szennyvízrendszere lesz, amihez a környékbeli települések is csatlakozhatnak.

Barta Balázs szerint a repülőtér igazi jelentősége a térségre gyakorolt kedvező hatásában lesz. Azt ugyanis nem remélhetjük, hogy kevesebb kamion közlekedik majd a 86-oson, a repülőgépek nem a mennyiségi árut szállítják, hanem, például az elektronikai alkatrészeket, vagy azokat félkész termékeket, amelyeknek gyorsan, pontos időre kell megérkezniük egy adott telephelyre.

Sanghajban hétfőn írják alá a befektetői szerződést, Barta Balázs azt ígérte, hazaérkezésük után jóval részletesebb tájékoztatást tud majd adni.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Repülőteret vagy ipari parkot Szombathelynek?- A politikusok kivárnak, a szakma nem szól közbe

Irreális álmot kergetünk, vagy valóban lesz repülőtér Szombathelyen? És ha igen, hol legyen ipar telepítve? Legyen-e gátja az ipartelepítésnek a légi közlekedés fejlesztése? Húzós kérdések, megpróbáltunk utánajárni a részleteknek.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet