Sztárpárok, akiket maszkmesterekkel ráncosítanak-hajritkítanak meg, hadd lássuk, hogyan fognak kinézni egy-két generációváltással később, és lehetőleg felfakadjanak tőlük a könnyzacskóink: ennyi lenne az ismert showman új programjának, az Életünk történetének küldetése az RTL Klubon. Ami persze nem is annyira új, mert egy holland formátum átvétele, de mégis, egyetlen óra leforgása alatt inkább a néző öregedik pár évet, miután – a legjobb esetben - rájön, hogy erre a koncepcióra minimum furcsa egy teljes műsort érdemes építeni. Kivéve persze, ha őszintén érdekli, mit gondol Schobert Norbert a múltjáról és a jövőjéről.
„Valami olyasminek lehetnek szemtanúi, amit még egészen biztosan nem láttak egyik magyar tévében sem. Egy valóságos időutazásra invitálom Önöket, de természetesen nem örök fiatalságot ígérek” – kongatta be a harangot az öreg Fridi, akinek persze nem új pálya a téma, hiszen tizenkét évvel ezelőtt már a saját könyvének borítójára fotosoppoltatott magából fiatal Fridit.
Az extrém nagyotmondások és csalhatatlanság-tudat egyik legismertebb hazai arcától persze véletlenül sem vártunk volna visszafogottabb felvezetőt, ellenben a tudat, hogy az arcöregítő mobilappok és a deepfake-ek korában (nemrég az Impressions nevű alkalmazással pillanatok alatt varázsoltam magamra Al Pacino fizimiskáját, aztán mentem a dolgomra) az arc mindenféle elváltoztatása már tényleg csak egy ujjgyakorlat, még nevetségesebbé teszi ezt a forradalmira hevített intrót.
Az első adásban Magyarország fitneszguruját és guruasszonyát ültették be a fotelekbe, majd küldték őket a profi maszkosok kezei alá, először húsz, majd negyven évet vénítve rajtuk, genetikát, életmódot, miegymást is figyelembe véve. Azzal senkit nem lehet vádolni, hogy ez nem sikerült, és a celebduó is derekasan hátrahőköl a másik megereszkedett arca láttán. Szerencsére azt Friderikusz is megérezte, hogy ennyivel nem lehet odaragasztani az országot a képernyőre, ezért készült belemenős kérdésekkel, legyen szó Norbi félrelépéséről, vagy arról, hogy „most már azért külön intézmény a Rubint Réka is?”
Az egyes drámai megnyilatkozások alá bekúszó, romanticizáló zongorazenét már nehezebb megbocsátani, de szerencsére ellenpontozásnak legalább annyi kiderül, hogy a nemrég még döngő léptű háziasszonyokról szóló Facebook-videója miatt követőezreket veszítő fittpápának nem csak toleranciából, de humorból sem osztott sokat a sors. Norbi a műsorban olyan szekunderszégyen-triggerelőket sziporkázik, hogy:
Kiderül az is, hogy se demens, se trottyos nem szeretne lenni, Rékát viszont a kinézete alapján két évtized múlva is ágyba vinné. Ő egyébként többször lágyul el: „Hatvan évet nyomunk le együtt. És így akarok ülni az öledbe” – mondja Réka, és illusztrálja is ezt egy ölbe üléssel. Az adás legőszintébb része ezek ellenére, vagy éppen mindezekkel együtt az, amikor Norbi felidézi, hogy az ő családjában minden férfi 55 és 64 év között meghalt, ezért számol azzal a forgatókönyvvel, hogy a hetvenet márpedig nem éri meg. Viszont ha nem éri meg, akkor odafentről örülne neki, „ha a Rékára egy úriember vigyázna” a halála után. Réka persze krokodilkönnyek között forgatja a fejét, hogy ez kizárt.
Kevesebb dramatizálással, több sztorival, pergősebb menettel ez a maszkos misszió idővel egészen jóféle műsorrá konszolidálhatja magát, felkészül Nagy Ervin és Borbély Alexandra, ők lesznek a következők. A tegnapi műsort pedig itt lehet visszanézni.