Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

A szombathelyi srác, aki egy Csepellel tekerte le az Ultrabalatont

19 órát töltött nyeregben Csirmaz Peti, de simán bevállalja jövőre is ezt a 216 kilométert a Balaton körül.

Most októberben rendezték meg 15. alkalommal az Ultrabalatont, amelyre évről-évre egyre több lelkes sportember nevez be. Köztük volt idén már sokadszorra egy vasi csapat is, az Őrült zoknik, akikhez biciklis kísérőként beállt a szombathelyi Csirmaz Peti is, akiről már többször is cikkeztünk - legyen szó extrém külsejéről A szombathelyi srác, akinek szemtetkója van, és még az egyik mellbimbóját is levágatta 2019. August 28. 19:09 vagy pólógyűjteményéről. Tudta, hogy a szombathelyi tetkós srácnak hatalmas pólógyűjteménye is van? 2020. February 19. 19:06

„Eleve úgy indultam neki ennek az egésznek, hogy biciklis kísérő leszek. Egy 10 fős csapatot kísértem, akik Őrült zoknik néven indultak. A csapat egy része már megvolt tavaly is, akkor futóként indultam velük, de a többieket nem ismertem” – kezdte Peti.

Az eredeti terv az volt, hogy ő maximum a finálét, vagyis az utolsó 3,7 kilométert futja, a többit biciklivel nyomja le. Aztán a verseny előtti napokban már volt szó olyanról is, ha esetleg úgy alakul, akár be is ugorhatna majd valaki helyett – és spoiler: így is lett.

Csirmaz Péter és az Őrült zoknik a XV. Ultrabalatonon
A csapat, vagyis az Őrült zoknik. | Még több képért kattints!
Ultrabalaton

Na de térjünk vissza a verseny napjára, ami egy szombat volt. Vasi csapatunk hajnali fél hatkor indult, ez valakinek meg sem kottyant, de Petinek azért nem ment olyan könnyen. Előtte éjszaka ugyanis szinte semmit sem aludt, egyszerűen nem tudott. Azt mondja, kattogott az agya a versenyen, meg új helyen is aludt, ami ugyebár sokaknak gondot szokott okozni. De ez nem tántorította el.

„Nekem az eleje volt a legnehezebb, átlendülni a holtponton. Hiába volt rajtam kabát, melegítő meg ilyen-olyan aláöltöző, nagyon-nagyon hideg volt hajnalban. Bőven napfelkelte után, 9 körül kezdtem végre érezni az ujjaimat, addig teljesen el voltak gémberedve. A nappalt nagyon élveztem, hiába az úgymond csigatempó, mert nem ehhez vagyok szokva biciklisként, nagyon jó volt. Nappal én igyekeztem tartani a csapattagokban a lelket, hajnalban és éjszaka meg inkább nekik kellett bennem” – meséli.

A pláne pedig, hogy egy 20-as kerekű városi biciklivel, egy váltó nélküli Csepel Friscóval indult útnak Peti, amire nem nagyon volt példa eddig. Azt mondja, szerinte senki nem volt olyan hülye, hogy ilyen biciklivel vágjon neki az Ultrabalatonnak, sőt, valószínűleg még olyan se volt, aki váltó nélkülivel csinálta volna végig.

Csirmaz Péter a XV. Ultrabalatonon
Peti útközben.
Facebook/Csirmaz Péter

„A 13. óra nyeregben csücsülés után dobtam be a többieknek, hogy aki esetleg szeretne rövidíteni a távján, annak szívesen bevállalom egy részét. Mert hiába a biciklis nadrág, annyi eszem nem volt, hogy legalább a nyerget lecseréljem. Bár igazából az sem segített volna sokat, mert akármilyen nyergen is ül az ember, akármilyen gatyában, a 13 óra az 13 óra” – morfondírozott.

A váltás végül estefelé jött, Peti akkor már nagyjából 19 órája nyeregben ült. Az egyik csapattag átvette tőle a biciklit, Peti pedig gyorsan futócipőt húzott, és lefutott nagyjából 8 kilométert, ami igazi megváltás volt számára, hiszen kicsit felmelegedett, átmozgatta magát.

„Érdekes, hogy amíg bicikliztem, egyszer sem akartak elütni senkit, de engem azon a néhány kilométeren egymás után kétszer is majdnem elütöttek, pedig ki voltam világítva én is. Parádés volt” – jegyzi meg nevetve. Ezután volt egy nagyjából 20-30 perces pihenője, aztán visszaült a biciklire.

Csirmaz Péter a XV. Ultrabalatonon
Csirmaz Péter

Peti azt mondja, ahogy egy jó biciklis, úgy ő is fel volt készülve szinte mindenre, még egy dupla defektre is, hiszen bármi megtörténhet ez alatt a 216 kilométer alatt. Alig volt már hátra a távból, nagyjából a 210. kilométernél aztán jött is a baj: kapott egy lassú defektet, amivel azt hitte, el tud tekerni a következő pontig, de sajnos nem sikerült.

Jött a safety car, amiben volt rendes pumpa, felfújták a kereket és azt hitték, ezzel ki is húzza Peti a következő váltópontig. De mégse volt olyan lassú az a defekt, nem sokkal később újra meg kellett állnia Petinek és jött újra az autó is és újra orvosolták a problémát.

„Pár perc alatt megvolt a csere, aminek nagyon örültem, mert én nagyon szerettem volna, ha körbeér a kis Frisco a Balaton körül. Mindegy, hogy én tekerem végig, vagy közben más is átveszi, nekem ez volt a fő szempontom. És ez sikerült is” – mondja.

Csirmaz Péter és az Őrült zoknik a XV. Ultrabalatonon
Még több képért kattints!
Csirmaz Péter

Körülbelül 20 óra alatt tették meg a távot az Őrült zoknik, és bár nem volt egyszerű menet, le a kalappal a csapat előtt. Valószínűleg nem most hallunk róluk utoljára, és Petiről sem, ugyanis azt mondja, simán bevállalja jövőre is ezt a 216 kilométert biciklis kísérőként.

De hogy melyik biciklivel, az egyelőre a jövő zenéje. Másoknak viszont, akik nem olyan őrültek, mint ő, azt ajánlja, hogy ha le akarják tekerni az Ultrabalaton távját, akkor azt normális biciklivel tegyék. Ne Csepellel, ne kempinggel és ne is országútival.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Sport

Tovább az oldalra