Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a Parlamentnek - írja hétfői Facebook-posztjában Vitézy Dávid, korábbi fideszes közlekedési államtitkár. Ezekre több rész is utal szerinte a törvényjavaslatban.
Az egyik, hogy csökkentenék a minimális szolgáltatási szintet, vagyis csak napi két járatnak kell majd közlekednie:
Vitézy ennek kapcsán arra is felhívta a figyelmet, hogy Európa több országában is az óránkénti ütemes menetrend elérése a cél, illetve Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma működik az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Innen akarnak most visszalépni.
A vonalbezárásokra két pont is utal a javaslatban. Az egyik ezek közül közvetlenül utal is rá, ugyanis a törvényjavaslat szerint minden útvonalon csak egyféle, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a közszolgáltatást az állam, vagyis „nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő” - vonta le a következtetést Vitézy.
Emellett a dokumentum szerint csak ott nem szűnhet meg a vonat és a busz közötti párhuzamosság, „ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene”. Ez pedig a szakértő szerint azt jelenti, hogy „ha a vasútvonal bezárása miatt »csak« másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak rendben van”.