Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Útmutató, ha holnap rohanna a boltba

Indul a cserebere, visszaváltás és más karácsony utáni játékok.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Megszokottan a karácsony utáni első nyitvatartási napokon nagy tömegek alakulnak ki az üzletekben. Sokan az ajándékok egy részét megpróbálják becseréltetni: vagy azért mert hibásak, sérültek, vagy azért, mert többet is kaptak ugyanabból, esetleg, hogy visszakapják az árukat. Viszont nem mindent köteles bevenni a boltos. Sőt, a boltok egy része nem is nyit ki az óévben, vagy esetleg leltározás miatt nem fogad vásárlókat.

Vasárnap indul ez a minden évben megszokott játszma, de még a nyitvatartásra is figyelni kell - figyelmeztet a Blokkk.com kiskereskedelmi szakoldal. Azonban a nyitva tartó üzletekben roham lesz, ez biztos, és jönnek a reklamációk is. A hibás ajándék viszont nem cserebere kérdése. A becseréléshez mindenképpen kell a nyugta, de erre nincs törvényileg kötelezve a boltos, minden kizárólag jóindulat kérdése a részéről, kivéve a webáruházak esetében a 14 napos indoklás nélküli elállási jogot, ezzel szemben a minőségi kifogás intézése kötelező.

Az viszont szinte minden esetben szabály, hogy csak hibátlan állapotú terméket érdemes visszavinni. Ha jótállásos terméket vinne vissza becserélésre a vásárló, akkor a jótállási jegyet is érdemes visszavinni, hiszen azt is ki kell cserélni (például a termék gyári számának feltüntetése miatt). Ha nincs helyettesítő termék, akkor a boltos akár levásárlást is felajánlhat, de ez sem kötelező a részéről, ahogy az sem, hogy engedélyezze akciós termékek vásárlására is a cserét.

Most melyik a jó?
Pixabay.com

"Minden megvásárolt termék, például egy zokni esetében is a vásárlót megilleti a szavatosság joga, ami azt jelenti, hogy a vásárlás pillanatában hibátlan volt, de később kiderült valamilyen hiányosság. Ez két évig igaz, kivéve értelemszerűen a fogyaszthatóság és a minőségmegőrzési idős termékeket, ott a megadott határidőig igaz. És persze a terméket rendeltetésszerűen kell használni, tehát az elegáns bőrcipő nem focicipő" - írja a portál.

A minőségi reklamációt a vásárlás helyén kell intézni, bár a vásárló ha akarja, saját maga is viheti szervizbe az adott terméket. Jár neki a javítás, ha ez nem megy, akkor a csere, vagy árleszállítás, végső soron pedig visszajár a kifizetett vételár.

A jogszabályban felsorolt tartós, többségében tízezer forintnál drágább tartós cikkek esetében jótállás, más néven garancia illeti meg a vásárlót. Így egy éven belül meghibásodás esetén javítani, vagy cserélni kell a portékát. Most nincs meghatározva, hány meghibásodás után kötelező a csere, 2021-től viszont a harmadik eredménytelen javítás után másik jár a vásárlónak.

A jótállásnak van egy sajátos szabálya is. Ha vásárló a vásárlást követő három munkanapon belül reklamál és az megalapozott, akkor nincs javítgatás, hanem kötelező cserélni. Igaz, ebből már sokan kicsúsztak, akik korábban vették meg az ajándékokat. - teszi hozzá a Blokkk.com.

Végezetül: mivel hagyományosan nagy ilyenkor, december 27-én a tömeg a boltokban a visszacserélők miatt, érdemes is megfontolni, hogy mikor menjen valaki a vevőszolgálatra, vagy azt, hogy nem örülne-e valaki családon belül az érintett ajándéknak.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hasznos

Hirdetés
Hirdetés
Tovább az oldalra