Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Van olyan szombathelyi étterem, ahol két óra a kiszállítás

Csúcsidőben sem szabadna ennyinek lennie, nemhogy hétfőn délelőtt tizenegykor. Hiába a COVID és a kiszállítási őrület, úgy tűnik, sok helyen még most is a futárokon szeretnének spórolni.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hétfőn délelőtt tizenegykor rendeltünk a szerkesztőségbe ételt, egész pontosan két darab dürümöt. Ha nagyon lomha szakáccsal számolunk, két dürüm elkészítése akkor sem tart tovább mondjuk tíz percnél.

Tegyük fel továbbá, hogy sok volt a rendelés, és a konyha kicsit elúszott a munkával. A két dürümnek akkor is maximum egy órán belül már a futárnál kell lennie, aki sietni fog, mert tudja, hogy késésben van, és bár nem rajta múlt, a vevő rajta fogja leverni.

Ezek után különösen érdekelt minket, hogy miért tartott két óra tíz percig, hogy ideérjen a kaja. A futárokkal szerencsére nem íratnak alá titoktartási nyilatkozatot, így megtudtuk tőle, hogy mindenki teljes gőzzel dolgozik, de az egész étteremre jut két futár, így szinte minden kiszállítással késnek.

Pixabay

Tulajdonképpen nyílt titok, hogy sok étterem a futárok létszámán és fizetésén spórol a legtöbbet, de koronavírusos időkben, amikor amúgy is csak kiszállítással üzemelhetnek a vendéglátók, kicsit értetlenül állunk a jelenség előtt.

A mai eset egyébként nem az első a korlátozások bevezetése óta. Több kollégánk több szombathelyi étterem kiszállításával is hasonlóan járt.

Expizzafutárként mondom, hogy a kiszállítók dolga sosem könnyű. A diszpécser is felveheti rosszul a rendelést, a szakács is elkészítheti rosszul az ételt, a forgalommal együtt pedig egy tucat tényező játszhat szerepet abban, hogy késik a kiszállítás, és ezek közül a futár gyorsasága csak egy.

Mégis, mivel a futár találkozik személyesen a rendelővel, ő az egyetlen, akin számon lehet kérni elégedetlenségünk tárgyát. Mindig tartsuk észben, hogy ha odaégett az oldalas, vagy nincs paradicsom a pizzán, de legtöbbször még a késés sem a futár hibája, ne vele ordibáljunk. (Amúgy senkivel se ordibáljunk, de ha mégsem bírjuk visszatartani, inkább hívjuk fel az étterem vezetőjét.)

Ha pedig a megígért időn belül érkezik az étel, adjunk egy kis borravalót a futárnak, mert szinte biztos, hogy embert próbáló körülmények között teljesítette a kiszállítást.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Csak Szombathely

Hirdetés
Hirdetés
Tovább az oldalra