Jelen sorok írójának szerdán este azon dilemmával kellett szembenéznie, hogy egy Győr vagy egy Veszprém felé közlekedő vonatot válasszon, amikor Budapestről hazafelé tartott Szombathelyre.
Győr mellett az szólt, hogy rövidebb a menetidő, kulturáltabbak az utazási körülmények. Ellene, hogy a pótlóbuszok miatt kétszer is át kell szállni.
Veszprém felé jellemzően kicsit mostohábbak a körülmények, időben is hosszabb, viszont itt „csak” Celldömölk és Szombathely között van busz, valamivel olcsóbb is, így ezt az opciót választotta.
A felújítás alatt álló, harmadik világot idéző Déli pályaudvar estefelé egészen félelmetes élmény, de a vonat viszonylag kulturált, és ahhoz képest, hogy a Bakonyban esik a hó és hogy Celldömölkön át kell cuccolni a buszra, pontosan érünk Szombathelyre.
Ettől függetlenül már mindenki nagyon várja, hogy visszaálljon a normális vasúti közlekedés a Nyugat-Dunántúl és a főváros között.
„Már mi is várjuk”
– mondta lapunk megkeresésére Fenyőné Gyűrű Nikolett, a GYSEV sajtószolgálatától, és megerősítette:
Az Intercity-járatok december 10-től pótlóbuszok nélkül közlekednek a Szombathely és Budapest, illetve Sopron és Budapest között.
Ugyanakkor két fontos dologra felhívta a figyelmet:
„A MÁV a tervezett határidőre befejezi a győri fővonal munkálatait”
– közölte lapunkkal a MÁV sajtóosztálya, mellyel telefonon beszéltünk.
Ez azt jelenti, hogy a MÁV vonalain december 10-től megszűnnek a korlátozások. Ugyanakkor ők is felhívták a figyelmet az új menetrendre, amely a Szombathely/Sopron és a főváros közötti közlekedést csak kismértékben érinti. A változások legfontosabb elemei itt vannak összefoglalva, de a legbiztosabb, ha indulás előtt megnézzük az élő, aktuális információkat a cég weboldalán.