16 év után bezár a Gödör Étterem

Szombathely egyik méltán híres étterme még ebben a hónapban bezárja kapuit, mert nem tudott megegyezni az épületet tulajdonló egyházzal.
 
 

 

16 év után bezár a Gödör Étterem

Szombathely egyik méltán híres étterme még ebben a hónapban bezárja kapuit, mert nem tudott megegyezni az épületet tulajdonló egyházzal.

„Itt, így, ilyen formában VÉGE... Soha többet nem kell "lemenni" a Gödörbe, soha többet nem kell mérgelődni, hogy nincs hely. Soha többet nem lehet jól elbújni az oszlopok mögött, és soha többet nem kell mérgelődni, hogy nincs térerő...” - ez az első bekezdése annak a kiírásnak, amit július kilencedikén közölt az étterem a facebook oldalán. Több száz megosztás és hozzászólás elolvasása után, amelyben a felhasználók sajnálatukat fejezik ki, megkerestük az üzletvezetőt, Tóth Tamást.

A felhívásból az derül ki, hogy kénytelenek bezárni az éttermet. Mi ennek az oka?

Nagyon röviden össze tudom foglalni, hogy miért kell bezárnunk: azért, mert kb. 2 évvel ezelőtt nem tudtunk megegyezni a főbérlővel, aki nem más, mint a Szombathelyi Egyházmegye. Ez volt az alap ok, de a történet hat évre nyúlik vissza.

Hat év nem kis idő, ennyi idő alatt hogy-hogy nem sikerült megtalálni a közös nevezőt az egyházmegyével?

16 éve vettük át az éttermet ebben a pincében, majd saját ötletekből felépítettünk egy országosan elismertté vált brandet. Eleinte egy veszprémi cégtől, majd később az önkormányzattól béreltük a helyiséget, aztán elért minket is az a folyamat, amely alatt az önkormányzatoknak vissza kellett adni az egyházi épületeket jogos tulajdonosuknak. Mi határozott idejű szerződéssel rendelkeztünk, így maradtunk az épületben. Akkor az új tulajdonosok a korábbi bérleti díj dupláját szerették volna elkérni tőlünk, ami irreális, ezért nemet mondtunk, mert teljesíthetetlen kérés volt. A közös nevező elvesztése valamikor itt kezdődött...

Számszerűsítsük a dolgokat, mennyit jelent a duplázás?

Ez nagyon kényes téma, de a tisztán látás miatt játsszunk hát nyílt lapokkal. 2006-ban még bruttó 750-800 ezer forintot is ki lehetett fizetni bérleti díjra (kb. ennyi volt a havi díjunk az önkormányzat felé), ekkor nettó 1,5 millió forintot szeretet volna elkérni tőlem az egyház - a tévedések elkerülése végett ez nem éves díj, hanem havi bérlet. Ez az összeg irreális volt, később mégis megállapodtunk egy enyhébb havidíjban, ami minden évben nőtt volna százezer forinttal, így aztán 5 év után eljutottunk volna a kívánt 1,5 milliós havidíjhoz, csak ugye közben jött a válság is, ami mindenkinek betett. Nekünk is.

Amellett, hogy visszaesett a forgalom, hogy érintette a helyzetet a válság?

2008 év végén annyira megváltozott a gazdasági környezet, hogy jeleztem: az akkori bérleti díjnak maximum a felét tudnám kifizetni, mert már így is minden magántőkét bevontam az üzletbe és elfogytak a források, amikből tovább tudnám finanszírozni a bérleti díjat. A kínált összegre nemet mondtak, az 50% helyett 70% lett az új összeg - azzal az opcióval, hogy év végén újratárgyaljuk az egészet.

És azt sikerült fizetni?

Nagyjából. Év végére úgy álltunk, hogy pont akkora hiányom volt, mint ami az általam kért 50% és az általuk közölt 70% közti összeg különbsége szorozva a hónapok számával. Ez annyit jelentett, hogy 2009-ben az év 70 százalékában sikerült kifizetnem ezt az összeget, pedig az már akkor is sok volt. A felét lett volna ésszerű, mert annyit még lehetett is volna, és az ember nem csinál más veszteséget. Így viszont pont összejött év végére akkora tartozás, amely végre egy jogos indok volt arra, hogy felbontsák velem a szerződést.

Jogos indok? Úgy érezte, hogy nem szeretnék, hogy az étterem ott maradjon?

Nézze, ha valaki egy meg nem nevezett ingatlanszakértő négyzetméterenkénti 4000 forintos bérleti díjához ragaszkodik akkor, amikor már a piaci ár is 1000 forint körül mozog, az feltételezi azt, hogy nem látnak szívesen. Az alkuképesség hiányának érzete is ezt erősítette bennem. Ha fizetném az 1,5 milliót havonta, vélhetően megfelelne, de így ide jutottunk. Normális üzleti kapcsolatban lévő magánszemélyek között ez nem fordulhat elő: ha valakinek érdeke, hogy ki legyen adva a boltja, az hajlandó árengedményre. De én belefutottam olyanokba, akiket nem érdekelt a pénz sem...

Nem mondom, hogy ki akartak engem paterolni, hiszen az első találkozásokkor azt is felvetették, hogy legyünk Szent Márton étterem, amibe persze meg én nem egyeztem bele, a Gödör az Gödör, a Haspártiak vendéglője. Teljesen mindegy hogy hívnák, Szent Anna, Szent Márton - ez akkor is Gödör lenne. De erre szerintem már ők is rájöttek... Azt is felajánlottam, hogy márkanévvel együtt, mint magánember átadom a boltot, személyzettel, infrastruktúrával, viszont ebben sem sikerült már megegyeznünk, a bíróságra került az ügy.

Milyen eljárás indult az étterem ellen?

2009-év végén, 2010 elején, amikor összejött a hátralék, 60 nap után bíróságra vitték a a dolgot, a 62-ik napon meg is kaptam a levelet, hogy a beadványban felmondták a bérleti szerződésem. Minden elő volt készítve, alig várák már, hogy megtehessék. Persze ezután már nem fizettem, mert miért is fizessek, ha nem látnak szívesen, és kiteszik szűrömet. Majd a felszámolás/végrehajtás folyamatában legalább a piaci áron lesz elszámolva a tartozásom. Az ítélet jogerőre emelkedett, a jogi procedúra lezárult, július 31-ig kell elhagynunk az épületet.

Nincs kompromisszumos megoldás? Ez már biztos?

Ez már jogerőre emelkedett ítélet, biztos, hogy nem maradunk. Lett volna olyan összeg, amit kifizetek, de annyit nem lehet, mint amennyit kérnek, így megfullad az ember, nem tehet mást, mint vált. Mint a VAOSZ étterem esetében is, azt is be kellett zárni az egyház utasítására, bár ott úgy tudom, hogy még a szerződést sem akarták meghosszabbítani. Én a bírósági tárgyalást sem sürgettem nagyon, hogy még tovább maradhassunk, ezek után is biztos, hogy mennünk kell. Az emberrel szemben ha valaki makacs, ellenszenves, akkor maga sem tud sokáig kedves maradni. Már egy éve is bezárhattunk volna, de már én is makacs lettem.

Az intertenen közzétett felhívás végén az áll, hogy a vég elkezdődött, de talán a jövő is. Mit hoz a jövő? Lesz még Gödör Szombathelyen?

Lesz. Méghozzá egy új helyen. Persze az már nem lesz ugyanez, hiszen ha találnánk egy ugyanilyen pincét, az már akkor sem lenne az a "régi Gödör". Én a szolgáltatást, a stílust, a brandet szeretném tovább vinni, hogy azt is tudjuk majd nyújtani, amit a jelenlegi helyen szerettek az emberek. Szép emlékekkel búcsúzom az elmúlt 16 évtől, egy pozitív változásként élem meg ezt az egészet, hiszen az ember életében vannak olyan pontok, amik a megújulást, a váltást hozzák magukkal. Nekem és az alkalmazottaimnak, illetve vendégeinknek ez a pont most jött el. Az új hely kisebb lesz, még kell pár hónap átfutási idő, mivel a bürokrácia malmai nagyon lassan őrölnek - majd nyolc hónapba telik, egy üzlet meghirdetése -és akkor még mázli, ha addigra sikerül elintéznem.

Mi lesz a pincével?

Az egyházi kollégiumot bővítik, hogy mi lesz a pincével, azt nem tudom, szerintem étterem itt nem fog nyílni, hiszen egy új hely nyitásához vannak szempontok, amiknek meg kell felelni, mi pedig régebben kiadott működési engedéllyel rendelkeztünk, így mentesülhettünk jó pár új feltétel alól.


Ottjártunkkor többször is hallottuk, amint kérdezgetik a felszolgálókat a vendégek: „Hol nyitnak újra? Lesz még Gödör? Nagyon sajnáljuk, most már biztos?” - s hasonlók. Az üzletvezető próbál pozitívan állni a változáshoz, de az emlékek nála is erősek maradnak, annak viszont nagyon örül, hogy ennyire mellettük állnak az emberek.

Természetesen megkérdeztük volna a másik felet is, az ügyben illetékes, az Egyházmegyei vagyonkezelő, gazdasági vezetőjét, aki jelenleg szabadságon van, így nem tudtuk utolérni. Az előző gazdasági vezetőtől pedig közvetve megtudtuk, hogy ő nem illetékes az ügyben. Természetesen az ok és az okozat könnyen felvázolható: a főbérlő és a bérlő nem tudott megegyezni, a szerződés felbontásának oka pedig a nem fizetés.

A Gödör és én

Ha jól emlékszem valamikor az ezredforduló környékén voltam ott először, egy randevút kellett szerveznem valahova az Ady tér közelébe, tanácstalan voltam, majd egy ismerős javasolta, hogy: „Menjetek le a Gödörbe, de csak egy adagot rendeljetek, mert nagy adagot adnak!” - sokszor elmentem az étterem bejárata előtt, aznap viszont be is fordultam és lesétáltam a lépcsőkön, lehúzva fejemet a boltív előtt, majd leültem az első asztalhoz. Kértem egy kávét, s érezve a hely hangulatát asztalt is foglaltam hamar, két nappal későbbre.

A téglákból rakott boltívek, a falra aggatott ereklyék, képek, a kockás terítő, a vaskos faszékek, azt kell, hogy mondjam megfogott az étterem stílusa. A randevú is jól sikerült két nappal később. Megfogadván az ismerős tanácsát és látván a körülöttünk szervírozott hatalmas adagokat, csak egy főre rendeltünk a Viczáknéból, így egy tányérból ettünk, desszertnek pedig túrógombócot kértünk, de még így is többet ettünk kicsit, mint egy randin szokás. Aznap egy szép emlék vésődött emlékezetembe.

De nem csak akkor, hiszen azóta számos osztálytalálkozó, bankett, keresztelő, családi vacsora, ballagási ebéd és miegymás ürügyén ettem ott. Hogy mit? Fokhagymakrémlevest cipóban mindig, és általában túrógombócot is. Nem csak nekem, másoknak is akadnak szép emlékei az étteremből, ahová mindig úgy mentem le, hogy nem eszem sokat, viszont mindig úgy jöttem fel, hogy a kipukkadás határán lévő hasam alatt jó volt lazítani kicsit a derékszíjon. Remélem még lesz lehetőségem hasonló emlékekhez, a 15 éves osztálytalálkozónknak pedig sajnos már új helyszínt kell keresni...

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 
 
  • 40blas79július.12.12:44ÚjVálasz

    Hát igen az egyház ismét bebizonyította hogy csak a vagyon szerzésé a céljuk!
    Bárki bármit mond,de az egyház a mi pénzünkből építette ill. őseink pénzéből így mi vagyunk a jogos tulajdonosai ill. az önkörmányzat ami az államé ami pedig a magyar emberé!Sok az elvakult fanatikus akik nem az istene tanítását követi hanem a papokét!Sajnos a kettő nem ua!

     
  • 39johnnyfoxjúlius.11.19:38ÚjVálasz
    Idézet: isti
    Nem szeretnék itt erről a témáról vitatkozni, csak egy apróság még, a keresztények sokkal több ártatlan embert öltek meg a nézeteik miatt, mint bármelyik más vallás követői. Részemről a téma lezárva.
    ...

    Szerintem elég nagyot tévedsz, hogy tényleg lezárjuk. Az elnyomott/semmibe vett nők akiket lárifári dolgokkal meg lehet ölni napjainkban is gyakorlatilag halottak azokban a vallásokban akár elismered vagy nem, potom 1-2 milliárd nő. Illetve min. 2 népet tudok mondani amelyik vallási okokból vég túrta Mo. illetve a fél világot és nem keresztény volt. Szóval tévhitekkel ne etess már. Amúgy le****** ki miben hisz :)

     
  • 38martinljúlius.11.19:33ÚjVálasz

    Elég szomorú tény, hogy bezár a sokak által kedvelt étterem.
    Úgy tudom a bérlő hónapok óta próbál egy üresen álló önkormányzati ingatlant bérbe venni. Az önkormányzat viszont semmilyen konkrét választ nem adott a mai napig, pedig az ingatlan évek óta üresen áll. A Gödör bezár a személyzet meg az utcára kerül, de ez senkit nem érdekel.
    Tisztelt Városvezetés!
    Ha tudnak, tegyenek érte, hogy a bérlő minél előbb megkapja az ingatlant! Hiszen a Gödör miatt sokan látogattak Szombathelyre, sokan szerették, ahogy a facebookos kommentekből is látható.
    Mert nincs rosszabb, mint egy éhező haspárti…

     
  • 37zuckerpopojúlius.11.18:34ÚjVálasz
    Idézet: mirigy
    Sajnálom ebben az egészben, hogy az egyház néma marad. Valószínű azért, mert minden csoda három napig tart csupán, és azt mondja miért konfrontálódna ...
    ...

    Ez a mai egyház mohó, kapzsi és még öntelt is. Nem kell aggódniuk, mert 10-20 év múlva egy darab hívőjük sem lesz - kívánom nekik. A Gödörnek igaza van, hogy már duplázzanak és ingyen visszakapták - szomorú és elkeserítő.
    A Gödör tényleg Szombathely része, ilyenkor kellene felszólalni a patriótáknak, de vannak ilyenek egyáltalán, vagy csak félnek ?

     
  • 36mirigyjúlius.11.18:29ÚjVálasz
    Idézet: godorvendeglo
    Érdekes, a lényeg fölött mily sokan elsiklanak... Pedig azt hittem, az interjú rávilágít a dolgok valódi mibenlétére... De tévedtem. Az egész történet lényege a kapzsiság és a mohóság.
    ...

    Sajnálom ebben az egészben, hogy az egyház néma marad. Valószínű azért, mert minden csoda három napig tart csupán, és azt mondja miért konfrontálódna ... Mire tisztázódik a dolog, már azt is elfelejtik mi az a Gödör.
    Ha mondjuk nekem lenne egy ilyen ingatlanom, hogyan is gondolkodnék? Működik abban egy vállalkozás. Nevezzük az aranytojást tojó tyúknak, aki nekem tojja a tojásait. Levágnám?
    Egy vállalkozás adatai nyilvánosak, csak itt a neten milliónyi infót lehet róla gyűjteni. Többek között arról, milyen üzleti eredményei voltak. Mit láthatott ebből a bérbeadó? Mindig tele a vendéglő, a magyar átlag alattiak az árak, a magyar átlag felettiek az adagok. Kinyitotta a netet. "Na lássuk! Milyen eredmény volt a mérleg szerint? Milyen beruházásokat csinált?" Kapott egy számot, és azt mondta: hát ez a tyúk tud többet is tojni nekem, és még akkor is életben marad. Lehet ebben tévedett.
    Ettől függetlenül én azt gondolom, ha jól csinálta a vendéglő, akkor csak egy költözés, és némi reklám kérdése, hol nyissanak meg újra. Lehet a bérleti díj még olcsóbb is lesz, hisz ha körbenézünk az ingatlanpiacon ...
    A három napig tartó csodákról pedig csak annyit. A Gödör előtt egy országos hírű pincegazdaság volt ebben a pincében. Hozzájuk is sokan jártak. Kiváló volt a zöldszilváni fröccs. Ki emlékezik ma már rájuk? Hányan tudnátok megmondani mi volt a nevük?
    Sajnálom, hogy az egyház nem nyilatkozik. Minden csoda három napig tart?

     
  • 35delmarjúlius.11.18:28ÚjVálasz

    Hátha valaki nem vette még fel a másik szálat:
    http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/godor_bezaras_igy_reagalt_az_egyhazmegye

     
  • 34opinionjúlius.11.18:22ÚjVálasz

    Fizetni kellett volna rendesen....
    Én se mondtam vacsora után, hogy bocsi, majd jövő héten, vagy hogy szerintem túl drága volt a rántott hús...
    A közüzemi díjakat miért lehetett befizetni....
    Hol élünk már??? Felejtsük már el ezt a fajta gondolkodásmódot és mentalitást...
    Emellett szhelyiként természetesen sajnálom a bezárást.

     
  • Érdekes, a lényeg fölött mily sokan elsiklanak... Pedig azt hittem, az interjú rávilágít a dolgok valódi mibenlétére... De tévedtem. Az egész történet lényege a kapzsiság és a mohóság. Ami már a Hetedik című filmben is főbenjáró bűnnek számított. A dolog pikantériája csupán az, hogy ezeket pont az a szervezet gyakorolja, aki szavakban tűzzel-vassal tiltakozik ellenük... Hmm...

    Mert nézzük csak még egyszer, tömören, mi is történt:

    1. Egyház (pontosabban a Szombatheli Egyházmegye) TÉRÍTÉS nélkül visszakap egy több tízmillió értékű ingatlant.

    2. Az ingatlanban van egy bérlő, aki fizet szerződés szerint kb bruttó 750.000 ft-ot havonta.

    3. Egyházmegye úgy dönt, ez kevés, legyen ez a díj havi nettó 1.500.000 ft, ÁFA nélkül, mert az egyház adómentes - és/vagy legyen a étterem részben vagy egészben egyházi irányítás alatt, Szent Márton néven.

    4. Miután bérlő mindkét feltételt elutasítja, Egyhámegye megpróbálja felmondani a szerződést. Azonban jogilag akkor még nem sikerül.

    5. Innentől Egyházmegye csak arra vár, mikor adódik olyan alkalom, hogy a renitens bérlőtől megszabduljon. Az időközben évente emelkedő díj csökkentésébe csak részben megy bele, megásva ezzel az együttműködés sírját.

    5. A bérlő akadozó, de folyamatos fizetése mellett, a 60 napos hátralék elérésénél azonnal felmondja a szerződést - jogilag ekkor teheti meg először.

    6. Innentől a bérlő, akit kirúgtak, felmondták a szerződését, bíróságra cibáltak, nem fizet egy vasat sem. Abszolút vállalom és büszke vagyok rá.

    7. A bírósági tárgyalás végén, a végjátékhoz közeledve, mikor találkozik a bérbeadó egyik képviselője és a bérlő, a következő párbeszéd zajlott le:

    "- Megérte? Megérte, hogy másfél évig nem kaptatok bérleti díjat?
    - (vállrándítás)Előtte meg évekig kaptunk."

    Ekkora gazdasági dilettantizmushoz nem tudok mit szólni.

    Tökmindegy volt nekik, milyen áron, tökmindegy mikor, de a szót nem fogadó bérlő távozzon. Ez jött el most. Ez jött volna el havi másfél millió fizetése esetén a szerződés lejártakor.

    jokkmokk
    "Egyházi ingatlanban az egyház értékrendjének megfelelő tevékenység folyhat.
    Tiszta sor. Vagy beáll a sorba, vagy mehet."

    Hát, inkább megyek. Ez így tiszta középkor, mikor a nagyhatalmú egyházi vezetők térdei előtt földre borult mindenki. A lószart, én nem fogok. Nekem ők senkik. Ugyanakkor itt soha többet nem lesz étterem, még bisztró sem. Lesz egy szép nagy imaterem az elvakult fanoknak és csókolom.

    sziza

    "Nem kellene az egyházat szidni, gödörék gondolom azt gondolták, hogy mivel ők már ilyen vének itt (16 év, haha) így mindent megtehetnek. Hát nem. Viszlát, máshol. A csülök 10 éve finom volt, de három éve már drágán és jóval kisebb adagot kaptam. A pincér meg úgy vánszorgott, mint egy mérgezett csiga, pedig hárman voltunk az egész helyen. Azóta nem jártam ott."

    Gödörék csak szerettek volna együttműködni a hirtelen jött új tulajjal, ahogy édekes módon korábban mindig sikerült. De a diktatórikus módszere miatt ez nem ment. Nem kell sajnálni minket, úgy látom, van aki megteszi helyetted. Az meg, hogy egy három évvel ezelőtti sérelmet névtelenül a netre pakolsz - nos, az ismét csak nem minket minősít. Akkor kellett volna szólni, nem három év múlva. Ja, és lehet kereseni a hasonlót a környéken.

     
  • 32eza61július.11.17:01ÚjVálasz

    Érthetetlen, hogyha ilyen sokan jártak a Gödörbe, akkor miért nem tudott fizetni bérleti díjat ?

     
  • 31jokkmokkjúlius.11.15:08ÚjVálasz

    Egyházi ingatlanban az egyház értékrendjének megfelelő tevékenység folyhat.
    Tiszta sor. Vagy beáll a sorba, vagy mehet.
    Igaza van az egyháznak, jogszerűen ki kell szorítani a nem odavaló mentalitást.

    Remélem, hogy egy korszerű bisztró stílusú étterem nyílik a helyén. A hagyományos kirántott hús rizsával menü eltűnik. Ma már az igények is változnak. Jó ételeket kell kínálni kíváló minőségű alapanyagból.
    A Gödörben az adagok csupán "nagyok" voltak...

     
  • 30trike269július.11.13:56ÚjVálasz

    A vállalkozásoknak a bérleti díj kigazdálkodása a mai világban komoly feladat.Hosszú távon a saját lépéselőnyben van.Amúgy a csuhások betettek az én csaaládomnak is rendesen!

     
  • 29teekillahjúlius.11.13:38ÚjVálasz

    A kor, barátom nem érdem.
    Az már inkább, hogy a szombathelyi polgárok (és sokan mások) SZERETIK a Gödör nevű műintézményt. Ha nyitott szemmel jársz, ha voltál már étteremben (bárhol), akkor tudnod kell, hogy egy vendéglátóipari egységnek a szeretetet qrva nehéz ám kivívni! Egy étteremben az emberek a legkisebb bakit sem nagyon tűrik.

     
  • 28belabacsi65július.11.13:00ÚjVálasz

    Azzal, hogy a Katolikus Egyház "eladta a lelkét" jó pénzért a FIDESZ-nek, tulajdonképpen a várható folyamatok már nyilvánvalóak voltak. Azt kell csinálnia amit Orán Viktor mondott:"térdre csuhások!" Rosszul fejeztem ki magam, mert nem kell térdre borulniuk Orbán előtt, csak azt kell csinálniuk amit ő mond. Nagyon sok milliárdról van szó. Közössen "csinálják" ki az ország népét. Kíváncsi vagyok mi fog még történni és meddig tűr a nép.2006-ban nem a tévé székházat kellett volna felgyújtani a "békés" magyar tüntetöknek és elöször nem a Gyurcsányt kellett volna elhajtaniuk...

     
  • 27cucu9700július.11.12:38ÚjVálasz

    Mintegy 40-50 évvel ezelőtt még örömmel vették, ha valaki bement egy templomba.
    Most meg az agresszivítás sugárzik belőlük, s a kompromisszumkészség teljes hiánya. Homlokegyenest szembemennek azzal amit hirdetnek.

     
  • 26mokkajúlius.11.12:37ÚjVálasz

    Gyakorlatilag az összes olyan vendéglőt bezárják ahol normális ételt lehetett enni ebben a tetü városban van még kettő ami kiváló remélem megmaradnak
    Az inkvizitorokat meg hagyjuk,temetés előtt a misén pénzt gyűjtenek
    most meg nem akarnak helyette semmit,majd a barom magyar adakozik
    kíváncsi lennék mennyi adót fizettek be a bérleti díjak után

     
  • 25cucu9700július.11.12:20ÚjVálasz

    Nagy örömmel venném, ha akár csak egy hozzászólást látnék itt az egyház illetékesétől.

     
  • 24takan.djúlius.11.12:11ÚjVálasz

    "Ép testben ép lélek"
    Őszintén,egészséges dolognak tartja bárki is a cölibátust?Szerintem ez sok mindent megmagyaráz...

     
  • 23cucu9700július.11.11:45ÚjVálasz

    Én gyermekkoromban több éven keresztül minisztráltam, s azt szívesen tettem, mert jól éreztem magam abban a környezetben. (a 60-as évek) Ami manapság zajlik az egyházak világában az viszont már egy teljesen más világ. A gödör étterem, - nyugodt szívvel kejelenthetem - a számomra legkedvesebb olyan hely, ahova bárkit, bármikor el merek hívni. Színvonalas, korrekt, barátságos. Ezt most az EGYHÁZ szétveri. Pedig még, - megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel -aki bántaná az egyházat, sem szabdna visszaütni, hisz nem erről szól a biblia. Itt, - ha igazak a tulajdonos szavai, s miért ne lennének azok - nem visszaütésről, hanem nyílt támadásról van szó az egyház részéről. Ebből az egyházból én már köszönöm nem kérek. De tényleg. Nem szégyenlik magukat?? Gondolom nem? Hol van az alázat, a szerénység, a mások segítése?
    Durvábban is fogalmazhatnék, de nem teszem.
    Várom a fejleményeket, s az új helyet, az újraindulást, s aztán jövünk, s megünnepeljük, hogy a gödör folytatja népszerű tevékenységét.
    Sok sikert, s kitartást.

     
  • 22p-agajúlius.11.11:17ÚjVálasz

    A teljes mondanivalóm:

    Beszéljünk reálisan a dologról – még akkor is, ha ez egyesek szerint eretnek gondolat.

    - „auditur et altera pars” Ha viszont a másik fél ilyen átlátszó indokkal áll el a lehetőségtől, akkor EZ IS EGYÉRTELMŰ VÁLASZ!
    - „cui bono” (kinek használ?) Az egyház kompetens személyeinek talán más jelöltjük van az üzemeltetéshez? Szinte el sem hiszem: A kevesebb bérleti díjról lemondva VALÓBAN igényük van (liturgikus, karitatív, szociális célból) erre a helyre? Az egyházmegye valóban büszke lehet saját karitatív, oktató-nevelő munkájára. (Dolgozóinak fizetésére már a legkevésbé…) Mindezek viszont pénzbe kerülnek. Bocs, a kevesebb nem több a semminél?
    -Lehet, hogy az anyagi nézetkülönbség csupán egy ÜRÜGY? Tényleg, mi lehet a háttérben?

    Sajnálom a Gödört! Anyagi és egzisztenciális helyzetemből kifolyólag ritkán járok étterembe, de ezt a helyet rég kitüntettem bizalmammal. Ennek tehát vége.

    Nagyon kíváncsi vagyok, az egyházmegye vezetése miként folytatja ezt az ügyet. Hitem ugyan még valamennyire megvan – de nem bennük! Az irántuk való bizalmam viszont… De ezt hagyjuk.

     
  • 21agrojúlius.11.11:06ÚjVálasz

    Illetve az az érzésem hogy ez olyan mint mai újraélesztő városvezetés,minden bezár és elmegy...
    Köszönjük fidesz....

     
  • 20agrojúlius.11.10:58ÚjVálasz
    Idézet: sziza
    Komolyan egy 16 éves vendéglátóhelyen siránkoztok? Nem 160, meg nem 100 éves múltja van, hanem 16. Annyira mély nyomot nem hagyott, hasonló van bőven a környéken.

    Mi lesz a következő?
    ...

    Kedves barátom!

    Tudod minden városnak megvannak az éttermei és különlegeségei,ilyen a Gödör is,persze hogy siránkozunk mert úgy érezzük hogy egyik ékkövét veszitettük el.
    A szép az egészben az hogy megvan az új bérlő,aki bele akar ülni a "jóba".Én érzek némi tudatoságot abba hogy a Gödört bezárták:))
    Dehát Orbalandban mit csodálkozok?:)

     
  • 19p-agajúlius.11.10:46ÚjVálasz

    Beszéljünk reálisan - még akkor is, ha ez egyesek szerint eretnek gondolat!

    "auditur et altera pars" Ha a másik fél ilyen ürüggyel zárkózik el a válaszadástól, akkor

     
  • 18p-agajúlius.11.10:46ÚjVálasz

    Beszéljünk reálisan - még akkor is, ha ez egyesek szerint eretnek gondolat!

    "auditur et altera pars" Ha a másik fél ilyen ürüggyel zárkózik el a válaszadástól, akkor

     
  • "Atyám lóg a gatyám" - Hofi

     
  • 16notimejúlius.11.09:21ÚjVálasz

    Ez de durva sztori.És még ezek beszélnek értékekről...sőt ők maguk tartják magukat az értékek kizárólagos tulajdonosainak,közvetítőinek és tanítóinak.
    Bárcsak eszébe jutna mégegyszer Szombathelynek az a szép idő, amikor anno kikergették a katolikusokat a városból.

     
  • 15takan.djúlius.11.06:55ÚjVálasz
    Idézet: sziza
    Komolyan egy 16 éves vendéglátóhelyen siránkoztok? Nem 160, meg nem 100 éves múltja van, hanem 16. Annyira mély nyomot nem hagyott, hasonló van bőven a környéken.

    Mi lesz a következő?
    ...

    Ebben a formában 16 éves.De előtte is jó hely volt,népszerű a fiatalok körében is.Mi pl. a 80-as években minden hétvégén itt "melegítettünk" elő a Romkertre.A helynek akkor is varázsa volt,köszönhetően Artúr úrnak,Mr.Beannek...(korabeli csálingerek)Sokunk életének részévé vált...

     
  • 14istijúlius.11.06:53ÚjVálasz
    Idézet: johnnyfox
    Legalább a katolikus egyházaknál (mert nem írtad melyikről beszélsz) nem úgy kezdődik a biblia, hogy menj ki a zöldséges piacra és robbants fel egy kurva bombát... szerintem.
    ...

    Nem szeretnék itt erről a témáról vitatkozni, csak egy apróság még, a keresztények sokkal több ártatlan embert öltek meg a nézeteik miatt, mint bármelyik más vallás követői. Részemről a téma lezárva.
    Nagy szeretettel várjuk, hogy az új helyen megnyisson a vendéglő.

     
  • 13johnnyfoxjúlius.11.00:31ÚjVálasz
    Idézet: isti
    Csak megállapítottam, hogy valószínűleg katolikus.
    ...

    Legalább a katolikus egyházaknál (mert nem írtad melyikről beszélsz) nem úgy kezdődik a biblia, hogy menj ki a zöldséges piacra és robbants fel egy kurva bombát... szerintem. Innét meg megkérdőjelezem kik az agymosók/mosottak, akik robbantanak ártatlanok között vallási okokból vagy akik transzparensek a hétköznapi életben az átlag ember számára...

     
  • 12istijúlius.11.00:04ÚjVálasz
    Idézet: fontosember
    Miért lenne agymosó szekta egyik tagja. Ez a véleménye és kész. Bizonyos fokig igaza van. A tulajdonosnek nem éri meg ennyiért kiadni és kész.
    ...

    Csak megállapítottam, hogy valószínűleg katolikus.

     
  • 11fontosemberjúlius.10.23:46ÚjVálasz
    Idézet: isti
    Úgy érzem az agymosó szekta aktív tagja. A Gödör fontos része volt Szombathelynek. Én akárhányszor voltam mindig kitűnő volt az étel és nagyon jó a kiszolgálás.
    ...

    Miért lenne agymosó szekta egyik tagja. Ez a véleménye és kész. Bizonyos fokig igaza van. A tulajdonosnek nem éri meg ennyiért kiadni és kész. Nem tudom milyenek a bérleti árak mostanában, de már hadd legyen joga ezt a tulajnak eldönteni. Személy szerint én is sajnálom a Gödör-t, én nem kaptam kisebb adagokat, sőt ugyanolyan ízletesnek találom, mint régen. Dehát ez van. Úgyis újranyílik valaho, aztán ott majd megint remélhetőleg sikeres lesz. HA meg nem tudja kiadni az egyház, hát kiadja újra olcsóbban. Ilyen az élet. Szóval nem kellene cseszegetni valakit azért, mert más a véleménye. Vitatkozz vele, de normálisan.

     
  • 10istijúlius.10.23:30ÚjVálasz
    Idézet: sziza
    Komolyan egy 16 éves vendéglátóhelyen siránkoztok? Nem 160, meg nem 100 éves múltja van, hanem 16. Annyira mély nyomot nem hagyott, hasonló van bőven a környéken.

    Mi lesz a következő?
    ...

    Úgy érzem az agymosó szekta aktív tagja. A Gödör fontos része volt Szombathelynek. Én akárhányszor voltam mindig kitűnő volt az étel és nagyon jó a kiszolgálás. Sajnos ezek a szektások csak a pénzt akarják behajtani ott ahol lehet. Jó lenne, ha ezeket meg lehetne szüntetni.

     
  • 9szizajúlius.10.23:07ÚjVálasz

    Komolyan egy 16 éves vendéglátóhelyen siránkoztok? Nem 160, meg nem 100 éves múltja van, hanem 16. Annyira mély nyomot nem hagyott, hasonló van bőven a környéken.

    Mi lesz a következő? Jajj bezár a 12 éves szemüvegbolt? Vagy sírjunk, mert a bérleti díjat nem fizető esküvői szalont kirakja a tulaj, pedig én is náluk béreltem a ruhát és milyen jól állt rajtam?

    Aki meg elérzékenyül a szöveg elején idézett giccses önsajnálattól, az meg is érdemli hogy bepalizzák.

    Nem kellene az egyházat szidni, gödörék gondolom azt gondolták, hogy mivel ők már ilyen vének itt (16 év, haha) így mindent megtehetnek. Hát nem. Viszlát, máshol. A csülök 10 éve finom volt, de három éve már drágán és jóval kisebb adagot kaptam. A pincér meg úgy vánszorgott, mint egy mérgezett csiga, pedig hárman voltunk az egész helyen. Azóta nem jártam ott. Nekem nem változik meg ettől az életem és nem ragasztok feketére sült gyászrántotthúst a szélvédőmre.

     
  • 8cadgersjúlius.10.22:19ÚjVálasz

    Ez az egyetlen gödör, amiből nem kéne kihúzni az embereket!!

     
  • 7borosapujúlius.10.21:08ÚjVálasz
    Idézet: takan.d
    Nálam jobban senki nem utálja a csuhásokat,mert a "tisztelendő" úr édesanyám temetéséről bő negyedórát késve sem kezdte el a misét addig,míg ki nem fizettem 25.000,- forintot(számla nélkül).
    ...

    Gödör és Vaosz. A két legutóbbi ellenség, akivel leszámoltatott „tudjukki”! Ugyan, miért is ne éppen ő harcolt volna a lakatokért? Felénk csak gyüttmentként nevezik a hozzá hasonlókat: … Nem köti sem hagyomány, sem tisztelet! Előbb elkergette a város legismertebb és legjobb szolgáit, a megye immár két öngyilkosról vethet számot, aztán átkonstruálta az egész Márton projectet. Nem az a kérdés, hogy az itt hozzászólók közül ki szereti, vagy éppen ki fúj rá… de kérdezzék meg a "munkatársait"! Ugyan, miért fél bárki megszólalni, s, ha közülük egy is szól, miért a kárhozat hangján?

    Ami pedig talán ennél is elszomorítóbb, itt az újabb áldozat, pótolhatatlan és megismételhetetlen hely, a szellemével, hangulatával. Elment a Vidám, a Pelikán, a Gyöngyös, bezárt a BM Klub, a Vaosz és most a Gödör… Ez a hely nem egyszerűen egy étterem volt! Sokkal több annál! Drága Jóska Bácsi! Hányszor futottál azokon az átkozott lépcsőkön, le-föl…

    Teekillah és Feriba! Tüntethetünk, úgyis hiába! A képmutatás mindennél erősebb! Olvassák el a következő cikk második bekezdését… Úgy emlékszem, farizeusnak hívják az így beszélőt…
    http://www.vasnepe.hu/cimlapon/20091016_veres_puspok_vasegerszeg

     
  • 6mike74július.10.20:41ÚjVálasz

    A Fazekas anyaghoz miért nem lehet hozzászólni ?? Eddig fényezte a nyugat most fél hogy mindenki elmondaná róla a véleményét ?

     
  • 5mirigyjúlius.10.20:31ÚjVálasz
    Idézet: takan.d
    Nálam jobban senki nem utálja a csuhásokat,mert a "tisztelendő" úr édesanyám temetéséről bő negyedórát késve sem kezdte el a misét addig,míg ki nem fizettem 25.000,- forintot(számla nélkül).
    ...

    Egyetértek veled! Valahol a közgazdaságtan középiskolás szintjén, ott is az első órákon, beszélgetnek a bérleti díj és a kamatok összefüggéséről. Ami ma Magyarországon van, az ellene mond, sőt szöges ellentétben van mind önkormányzati, és ezek szerint még egyházi szinten is.
    Egy ismerősöm érdekes oldotta meg a dolgot. Szova bérlemény, havi 1400 Ft/m2 bérleti díjért. 10% önrésszel vett egy saját ingatlant hitelre, most havonta 10 évig négyzetméterenként 740 forintot fizet.
    Azt gondolom egyébként, nyomós oka lehet annak, ha az egyház felmondta a szerződést. Az is arra utal, miért pont az ideológiai ellenpont kürtölte világgá?

     
  • 4feribajúlius.10.20:01ÚjVálasz
    Idézet: teekillah
    Emberek. A Gödör legalább annyira Szombathely része lett, mint amennyire a Pannónia, az Iseum vagy akár a karnevál.
    ...

    Kedves TeeKillah!
    Kérlek, szervezzünk egy szimpátia-tüntetést a Gödör mellett! Ne engedjük, hogy
    újra SZENESPINCE legyen ott, zsebtömő, szemforgató egyházfiknak...!

     
  • 3feribajúlius.10.19:56ÚjVálasz

    Szerintem az egyház mindent elkövet a harácsolásért, vagyonszerzésért, vérszívó egy társaság. HAJRÁ GÖDÖR! Ne adjátok fel, akárhova is mentek, mi
    megyünk utánatok- ha pénzünk is engedi! Kevés ilyen hangulatos jó hely van Szombathelyen, ahol ráadásul akkora adagokat mértek, hogy lelógott a tányérról! A "tisztelendőkről" én is tudnék sokat mesélni, de itt nem teszem, mert elátkoznak fene nagy kegyelmükben!

     
  • 2teekillahjúlius.10.19:56ÚjVálasz

    Emberek. A Gödör legalább annyira Szombathely része lett, mint amennyire a Pannónia, az Iseum vagy akár a karnevál. Lehet ezen vitatkozni meg vitatni de tény, hogy nagyon sokan ismerik a megyén kívül is. Sokan ide jönnek először ha városunkba jönnek és sokan ide hozzák el először a vendégeiket.
    Ne hagyjuk már, hogy semmibe vegyenek minket, polgárokat!
    Álljunk ki a Gödör mellett!! (tüntessünk vagy valami)
    Egy viszont már most biztos!
    Soha többet egy megveszekedett vasat sem fizetek egyházadó címszó alatt! Eddig fizettem mert a gyerekeim meg vannak keresztelve, de ennek most, itt vége!

     
  • 1takan.djúlius.10.19:49ÚjVálasz

    Nálam jobban senki nem utálja a csuhásokat,mert a "tisztelendő" úr édesanyám temetéséről bő negyedórát késve sem kezdte el a misét addig,míg ki nem fizettem 25.000,- forintot(számla nélkül).Úgy, hogy Anyu 40 évig fizette az Egyházadót.DE.Az önkormányzattal,pontosabban a SZOVA-val sem lehet megegyezni.Csak járjunk nyitott szemmel!Hány üzlet áll üresen,csak azért,mert "piaci" alapon van megállapítva a bérleti díj?Tudom miről beszélek,mert magam is érintett vagyok,hónapokon keresztül próbáltam megegyezni az "illetékes elvtársakkal",mindhiába.Nem most történt,lassan 4 éve.Az üzlet azóta is üresen áll...

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

 

 

Hirdetés
 
 

Hirdetés
 
 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés
 
 

Hirdetés