A hétvégéig minden bankszámlás ügyfélnek meg kell kapnia a díjkimutatást, amelyből kiderül, mennyibe került számára tavaly a bankolás - hívta fel a figyelmet a Bank360. A dokumentumot minden olyan pénzintézetnek el kell küldenie, ahol számlát vezet valaki, beleértve az olyan fintech cégeket is, mint a Revolut.
A most érkező díjkimutatásban az egy évvel ezelőttinél lényegesen magasabb költségek szerepelhetnek, hiszen több bank is a 2023-as, 17,6 százalékos rekord inflációval emelte a díjait, vagy azok egy részét. Voltak persze, olyan hitelintézetek is, amelyeknek szerényebben fogott a ceruzájuk, illetve számos díjmentes szolgáltatást megtartottak.
A részletes, pár oldalas, egyszerűen átlátható díjkimutatás egységes formátumú. Bemutatja a számlavezetésre kifizetett díjakat és külön-külön sorokban összegzi a különböző fizetések (például utalások, beszedések), bankkártyás műveletek, folyószámlahitel (ha van) és egyéb szolgáltatások összesített terheit is. Felsorolja, hogy az ügyfél hány darab tranzakciót végzett, mennyi volt ezek egységnyi díja, vagy ha voltak ingyenes tranzakciók (például a havi kétszeri díjmentes készpénzfelvételi lehetőség), akkor hány műveletért kellett ténylegesen fizetni. A kimutatás jelzi, hogy mennyi kamatbevételt ért el az ügyfél, illetve mekkora összegre rúgott a folyószámlahitelének kamatköltsége.
A Bank360.hu arra hívja fel a figyelmet, hogy, hogy postai levélben csak azok kapják meg ezt a dokumentumot, akik az egyenlegértesítőt és más kimutatást is postai levélben igényelték a bankjuktól. Akik elektronikus kommunikációt választottak – ami egyébként megéri, hiszen jellemzően több száz forinttal olcsóbb ilyen esetben a számlavezetés –, azok elektronikus banki csatornákon nézhetik meg a kimutatást. A díjkimutatást a bankok jellemzően dokumentumként töltik fel, az ügyfelek pedig az internetbankból tölthetik le. A mobilbankokból közvetlenül a díjkimutatás nem mindig érhető el.