35 millió forintra büntették a Foodorát, mert megtévesztette a fogyasztókat

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - jelentette be pénteki közleményében a hatóság.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

A Foodora Magyarország jelezte: a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesznek, viszont tartalmával nem értenek egyet.

A GVH közleménye szerint a cég egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül 20 millió forint eljárási bírságot is kiszabott rá a GVH Versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett.

A GVH figyelmeztetett: a nemzeti versenyhatóság az ételkiszállító vállalkozások kereskedelmi tevékenységét is kiemelten figyeli.

A hatóság vizsgálata szerint a cég 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról.

Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa - figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét - összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A konkrét ügy kapcsán a GVH arra hívta fel a figyelmet,

hogyha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.

Mit mond a Foodora?

A Foodora Magyarország közleményében kiemelte, azon dolgoznak, hogy a szolgáltatásuk bárki számára elérhető legyen. Népszerű kedvezményes akcióik, vagy előfizetési programjuk megfizethető opciókat kínálnak megrendelőiknek.

A társaság kifejtette: reklámkampányai célja az átlátható és teljes körű tájékoztatás. A hatóság megállapítása szerint egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntették fel, azt azonban cáfolják, hogy szándékosan elhallgatták az ajánlat részleteit. Hirdetési felületeiken, továbbá a webes felületükön és az applikációban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető - írja a társaság.

Hozzátették, a Foodora Magyarország, a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába.

A Foodora mindig is a jogalkotó szándéka szerint kíván eljárni, ezért az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartják. A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre újabb válaszokat adtak, azokat pontosították - tették hozzá.

A vállalkozás elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadja a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait - közölték.

adó 1% nyugat.hu 2025

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!

A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek