A magyarországi közlekedési szabályok jelentős átalakulás előtt állnak egy friss kormányzati munkaanyag szerint, amelyet a Telexnek sikerült megszerezni. Mint kiderült, a változások érintik a gyalogosokat, kerékpárosokat, elektromos rollereseket, autósokat és tanulóvezetőket, valamint a motorosok védőfelszerelésére vonatkozó előírásokat. A huszonhét oldalas jelentés egy több mint egyéves szakmai előkészítő folyamat eredménye, amelyben száz közlekedési szakértő és hetven szervezet vett részt, célja pedig az elavult KRESZ korszerűsítése és egyszerűsítése.
Fontos változás lenne például a gyalogosok figyelmet elvonó tevékenységeinek korlátozása, így tilos lenne mobiltelefon-használat az úttesten vagy vasúti átjáróban. A közösségi közlekedésben három év alatti gyerekekkel csak ülve lehetne utazni, és az iskolák, óvodák közelében speciális közlekedési övezetek jönnének létre.
A sebességhatárok változását is tartalmazza a tervezet: autóutakon 110 helyett 120 km/óra lehetne a megengedett sebesség, míg bizonyos autópálya-szakaszokon akár 140 km/órás gyorsítósávokat is kijelölhetnének. A teherautók, buszok és utánfutós járművek sebességhatára 90 km/órára emelkedhetne az eddigi 70, illetve 80 km/óráról. Emellett a traktorok is gyorsabban haladhatnának lakott területen kívül, akár 60 km/órás sebességgel, míg a villamosok zárt pályán 70 km/órával közlekedhetnének.
Az új szabályozás hivatalosan is bevezetné a cipzárelvet, amely a besorolási konfliktusok csökkentését célozza a megszűnő sávoknál. A javaslat szerint az egyenesen haladó sávban közlekedőknek előzékenyen be kellene engedniük az érkező járműveket. A lakott területen belül is kötelezővé tennék a tompított fényszóró használatát azokon az autókon, amelyek nem rendelkeznek nappali menetfénnyel. A tanulóvezetők számára pedig szimulátoros képzést vezetnének be, amellyel a kötelező gyakorlati órák egy részét lehetne kiváltani, csökkentve ezzel a jogosítvány megszerzésének költségeit.
A családtagi autós oktatás is szerepel a tervezetben, amely lehetővé tenné, hogy bizonyos feltételek mellett a kezdők hozzátartozóikkal is gyakorolhassanak. Az oktatást segítő személynek legalább tízéves jogosítvánnyal kell rendelkeznie, és nem lehet közlekedési bűncselekmény elkövetője. Az autót meg kell jelölni, de nem kell külön oktatóautónak vizsgáztatni. A tanulóvezetők így 29 helyett akár már 20 óra után is megkezdhetnék az otthoni gyakorlást, ami jelentős költségcsökkentést jelenthet a tanulók számára.
A kerékpáros közlekedés is új szabályokat kapna. A 14 év alattiak számára kötelezővé tennék a bukósisak viselését, de az eredeti, minden korosztályra vonatkozó javaslatot enyhítették. Bevezetnék a vegyes használatú sávrészek fogalmát, ahol a kerékpárosoknak, gyalogosoknak és egy nyomon haladó járműveknek külön szabályrendszerük lenne. 10 km/óra sebességgel akár a járdán is közlekedhetnének a bringások, ahol ezt a helyi útkezelő vagy az önkormányzat külön nem tiltotta meg. További feltétel a kerékpáros út vagy sáv hiánya, illetve rossz állapota, vagyis a járdázás ezután sem lenne mindig szabályos. Az előzési szabályok módosulnának: 50 km/óra sebességig legalább 1 méter, nagyobb sebességnél pedig 1,5 méter oldaltávolságot kellene tartani a kerékpárosok mellett.
A tervezet az alkoholos befolyásoltság határértékeit is meghatározná a kerékpárosok számára, így 0,8 gramm/liter véralkohol, vagy 0,4 milligramm/liter légalkohol alatt nem büntetnének. A gyalogos övezetek és a vegyes közlekedési zónák bevezetése tovább segítené a biztonságos közlekedést, míg a kerékpárosok a zebrán való átkelését is rendeznék: ők 10 km/órás sebességgel áthaladhatnának, de elsőbbségük nem lenne az autókkal szemben.
Végül, a közforgalom elől elzárt utak, parkolóházak, mélygarázsok és magánutak is bekerülnének a KRESZ szabályozási körébe. Ez azt jelentené, hogy a közlekedési rendőrség ellenőrzéseket tarthatna ezeken a helyeken is, és a szabályszegőket ugyanúgy felelősségre vonhatnák, mint a közutakon.