A Magyar Közút megmagyarázza, miért volt olyan drága Lázár batidai kastélyához vezető út

Ami szerintük egyébként nem is oda vezet.

Mint arról mi is beszámoltunk Rekordösszegbe került a Lázár János kastélyához vezető út felújítása April 14. 15:55 , az Átlátszó a minap kikérte a Magyar Falu program keretében elvégzett útfelújítások adatait, melyek alapján azt írták, hogy a többi útfelújítás meg sem közelítik a batidai munkálatokat sem árban, sem alaposságban. A lap ugyanis megállapította, hogy a Lázár János kastélya felé vezető 4413-as útnál kilométerenként 500 millió forint feletti volt a felújítási költség. A Magyar Közút szerint viszont többszörös hazugság az, hogy „egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt”.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

A Közút olyan példákat hozott, mint például, hogy „Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 2019-ben a 4127 jelű mellékúton került sor felújításra teljes pályaszerkezet cserével, a felújítás költsége az út hosszára vetítve 500 millió Ft/km. Ugyanebben a vármegyében 2020-ban a 4127 jelű úton történt hasonló felújítás 630 millió Ft/km egységáron. Békés Vármegyében a 4235 jelű mellékút hasonló technológiájú felújítására került sor 2016-ban, amelynek fajlagos felújítási költsége – 2016. évi áron (!) – bruttó 390 millió Ft/km volt”.

Ugyanakkor az Átlátszó a Magyar Falu Program keretében már megépített utak áráról írt.

A Közút szerint egyébként nem is a 4413-as út vezet a kastélyhoz, hanem a 4454-es, ahol semmilyen felújítás nem történt.

Ahhoz azonban, hogy eljussunk Lázár kastélyába a 4413-as utat kell használni, majd le kell kanyarodni a 4454-esre néhány kilométer erejéig.

A Közút szerint viszont nem ezért, hanem két másik okból volt szükség a felújításra. Egyrészt "a büntetés-végrehajtási intézmények felett hatáskörrel rendelkező Belügyminisztérium kérte az útszakasz felújítását, amely a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézethez vezető bekötőút. Az úton való közlekedés BV gépjárművek károsodásához is vezetett. Másrészről a meglévő algyői Tisza-híd átépítésével és egy új híd megépítésével a közeljövőben olyan jelentős mértékű fejlesztési munkálatokra kerül sor, amelyek a megyei szinten kiemelten forgalmas 47-es főút teljes zárását is szükségessé teszik."

A Közút végül azt is megmagyarázza, hogy mi került az úton kilométerenként 500 millió forintba: „a Tisza és a Maros vízgyűjtő területén lévő 4413 j. út térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta: ha vizet kap tágul, víz hiányában zsugorodik. A változó ciklusok a pályaszerkezet deformációjához vezetnek. Ennek kezelése, megelőzése érdekében, hogy minél többet bírjon az új útszerkezet a helyszínen a technológusok által előírt hidraulikus kötőanyaggal történő (meszes és cementes) talajstabilizálás történt. Ennek elvégzéséhez az egész meglévő pályaszerkezet elbontása volt szükséges, hogy megfelelő állékonyságú új alap és új kötő- és kopóréteg építése megtörténhessen”.

adó 1% nyugat.hu 2025

Segítsd a szabad újságírást helyben is! Támogasd a Nyugat.hu-t!

A szabad sajtót egyre több támadás éri, és a világot ellepik a hamis hírek. Támogassatok minket adótok 1 százalékával, hogy egy olyan országban élhessetek, ahol gyakorolhatjátok a jogaitokat.
Tovább a felajánláshoz!
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet