Nem is olyan régen, egy elírt tábla kapcsán
viccelődtünk azzal
A 86-os főút jobban teljesít
2013.
October
25.
10:09
, hogy a 86-os főút jobban teljesít. Nos, azóta kiderült, valóban így van, hiszen rövid öt hónap alatt elkészült
a Körmend és Egyházasrádóc közti szakasz
Négysávos lesz a 86-os Körmend előtt
2013.
July
24.
11:12
, a 4,4 km-en felújított, 11,5 tonna teherbírásra megerősített szakasz 3,2 km-én 2x2 sávot építettek ki, és a korábbi sok vadbaleset miatt 5 km-nyi vadvédő kerítést húztak fel. A költség 1,6 milliárd forint, amihez az Európai Unió adott jelentős segítséget.
A kör közepén
Persze, egy ilyen szakaszt már ünnepélyesen szoktak átadni, a szervezők tényleg nem tehetnek arról, hogy dermesztő szél szaggatta az út két sávját elfoglaló színpadot, közben pedig a hó is eleredt. Talán ennek is köszönhet, hogy rövid beszédeket hallottunk, volt, aki csak egyetlen mondatot mondott.
Miközben persze örültünk az új útnak, ami látszatra tetszetős is, azért elmosolyodtunk azon a körön, amit az egyenként a színpadra szólított szereplők bemutattak. Először V. Németh Zsolt vidékfejlesztési államtitkár, országgyűlési képviselő megkérte Szőke Gábort, a kivitelező konzorcium vezetőjét, a Közgép Zrt. vezérigazgató-helyettesét, hogy adja át az utat a megrendelőnek, a NIF Zrt.-nek.
A NIF Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel át is vette az utat, majd továbbadta Mázsi Attilának, a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatójának. Mázsi Attila pedig annak melegében tovább is adta Hende Csaba honvédelmi miniszternek, országgyűlési képviselőnek.)
Gőz a gépre
Persze, közben voltak beszédek is. V. Németh Zsolt szerint a 86-os történelmi út, hiszen már a rómaiak is erre közlekedtek, aztán a 20. század elején Fiume felé vezetett itt az út, ami később háttérbe szorult, de a rendszerváltás után az autópályák után a legforgalmasabb út lett, ahol a legtöbb teherautó közlekedik.
Az útépítések vidékfejlesztési szempontból is fontosak, hiszen a falvakat viszik közelebb az ipari területekhez, élhetőbb szerethetőbb lesz a vidék – mondta. Majd köszönetet mondott az útépítőknek, mert szerinte ezt általában el szokták felejteni.
Hende Csaba is rövid beszédet mondott, azzal vezette fel, hogy ahol a tettek beszélnek, ott nincs szükség sok szóra. Mert most a tettek beszélnek, szemben azzal, amikor nyolc évig csak beszéltek róla, de nem építettek utakat. Mi a gőzt a gépre engedjük és nem a dudára – mondta.
A nagy mozaik
Aztán a távlati nézőpontot említette, a mostani útavatás része egy nagy mozaiknak, ami élhetőbb környezetet, munkahelyeket és megélhetést nyújtó térséget teremt. Szerinte minden erről szól, az utak, az autóipari és mechatronikai központ is. Azt akarják elérni, hogy a Nyugat-Dunántúlra 250 milliárdnyi befektetés érkezzen, ami 25 ezer új munkahelyet hoz létre – mondta.
Loppert Dániel pedig a 86-os jövőjét ecsetelte. A most átadott szakaszt 2016 és 2020 között folytatják Szombathely felé. (Ez lesz az új nyomvonal, amiről már írtunk, a terv már az előző ciklusban is létezett.) 2016-ra pedig készen lesznek
az M86-os
M86: alapkőletétel, beinduló kampánnyal
2013.
October
17.
14:14
és az M85-ös csatlakozásai a szombathelyi körgyűrűhöz is.
Amikor eljöttünk a szakasz Körmend felőli végén tartott ünnepségről, még csak 1x2 sávon haladhattak az autók. Azóta valószínűleg lebontották a színpadot beszedték a korlátozó táblákat, s elindult a 2x2 sávos forgalom.