„Jön az Országos Haváriaközpont és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésének új gyakorlata a MÁV-csoportnál” - jelentette be Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató Facebookon arra a nem olyan régen történt Félúton megállt a vonat Bicskén és nem ment tovább, mert véget ért a mozdonyvezető műszakja October 15. 19:03 - de egyáltalán nem egyedi - esetre reagálva, amikor Bicskénél megállt a Tatáról Budapestre tartó vonat, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje.
Hegyi elmondja, hogy a mozdonyvezetőnek nemcsak a munkaideje járt le, hanem az a 12 órás időszak is, amit a törvény szerint maximum dolgozhat, a vizsgálat pedig megállapította, hogy minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt.
Ennek ellenére azért mégis ott motoszkálhatott benne az érzés, hogy valami hibádzik az ilyen maximálisan szabályos eljárásokkal, ha az utasok kénytelen az egy óra múlva érkező következő vonattal folytatni az útjukat, vagy megvárni az ennél is később érkező másik mozdonyvezetőt.
Ugyanis a MÁV 2025. január 1-jével létrehozza az Országos Haváriaközpontot, amely a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálatok munkáját fogja irányítani és összehangolni. Valamint olyan változtatásokat is bevezetnek majd, amelyeknek köszönhetően a krízishelyzetek érintettjei pontos és gyakorlatias információkat kapnak a Haváriaközponttól.