Tatáról Kelenföldre szeretett volna eljutni október elején a MÁV utasa, akinek Bicskénél megszakadt az utazása, ugyanis a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért otthagyta a vonatot – számolt be az Indexnek élményeiről az egyik olvasójuk.
Sokan ezért leszálltak, és megvárták az egy órával későbbi járatot, amivel aztán elutaztak Kelenföldre. Mások viszont maradtak a vonaton, és megvárták a következő mozdonyvezetőt.
A MÁV az eset kapcsán közölte, hogy "mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége".
Azt is hozzátették, hogy a mozdonyvezetőt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés.
Azt is fontosnak tartották kihangsúlyozni, hogy a mozdonyvezető a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtók.
A hvg.hu emlékeztetett, hogy 2020-ban Rákospalota-Újpest állomáson állt meg egy vonat, mert a vezetőnek útközben lejárt a munkaideje, de hasonló eset történt 2019-ben is, de akkor legalább egy állomáson állt meg a vonat, nem úgy, mint 2018-ban, amikor egy Intercity mozdonyvezetőjének a puszta közepén járt le a műszakja, így az előtt állította meg a vonatot, hogy beért volna Füzesabonyba.