Ágh Péter próbálta megmagyarázni, miért egy tapasztalatlan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasút legbonyolultabb részét

Már régóta komoly fejtörést okoz a kormány és a kínaiak számára az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszerek európai szabvány szerinti kiépítése.

Miért egy olyan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasútvonal legbonyolultabb részét, amelyik még soha nem dolgozott az EU-ban? – tette fel a kérdést Vadai Ágnes, a DK országgyűlési képviselője Lázár Jánosnak, amire aztán az építési és közlekedési miniszter helyett Ágh Péter államtitkár válaszolt.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

A kérdés azért indokolt, mivel a VSquare hírleveléből decemberben kiderült, hogy a kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti ki a vonal legbonyolultabb részét, azaz a vonatbefolyásoló rendszereket - jelezte a hvg.hu. A kínai cég azonban még nem épített ki hasonló rendszert az Európai Unióban.

Ágh Péter mindenesetre annyit válaszolt, hogy minden rendben, hiszen az alkalmazott gépektől a felhasznált anyagokig mindennek meg kell felelnie az EU-s szabványoknak.

A kérdést egyébként ősszel már feszegette a Telex egy átfogó cikkben, melyből az derült ki, hogy bár a beruházáshoz kritikus biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését a kínai fél vállalta ugyan, de akkor úgy állt a helyzet, hogy egyszerűen nem tudták megcsinálni az európai szabványok szerint. Megoldásként az merült fel, hogy vagy nem lesz az EU-s szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló rendszer, így a vonatok a tervezett 160 helyett csak 100 kilométer/órával tudnak majd közlekedni, vagy pedig megbíznak egy új, európai céget a biztosítóberendezés és a vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével. Most úgy néz ki, hogy mégis nekifutnak a munkának a kínaiak.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság