Autóvásárlás támogatása és akkumulátorgyár – Unortodox eszközökkel harcol a magyar kormány a klímaváltozás ellen

Miért pont ezt ne csinálnák másként?

Ha hinni lehet az időjósoknak, ma 35 fok körül lesz a hőmérséklet Szombathelyen, holnap 36. A hűvös Nagy-Britanniában tegnap 40 fok feletti hőmérsékletet mértek.

Minden adatsor azt mutatja, hogy évről évre melegebbek a nyarak, egyre vadabbak és egyre gyakoribbak a hőhullámok.

Pusztulnak az erdők, olvadnak a gleccserek, és szaporodnak a jelek, hogy ennek nagyon rossz vége lesz.

Ilyenkor bontakozik ki a szombathelyi Berzsenyi tér teljes szépsége
Mészáros D. Zsolt

Ehhez képest nem nagyon izgatjuk magunkat. Tüntetünk a kata kivezetése ellen, bosszankodunk, hogy milyen sokba kerül majd az áram a légkondicionálóhoz, és bízunk benne, hogy sokáig marad a 480 forintos olcsó benzin.

Közben lángokban áll Dél-Európa.

Ha majd utódaink visszakeresik, hogyan is történt, ami történt, bizonyára meglepődnek és értetlenkednek.

A tömeg úgy érzi, valami nagyon távoli és amúgy sem rajtuk múló problémáról van szó, akik meg tehetnének valamit, azok nem akarják elveszíteni pénzüket, hatalmukat, népszerűségüket.

A közelmúltban a Facebook az alábbi bejegyzést sodorta elém.

Ezek szerint a magyar kormány sem veszi félvállról a klímaváltozást, és azt is elárulja, hogy hogyan kíván tenni ellene.

Meg is nevez három olyan lépést, amivel majd zöldítik a közlekedést az elkövetkezendő három évtizedben.

1. Támogatják az elektromos hajtású járművek vásárlását.

Az mindenképpen kívánatos, hogy akinek van 10 millió forintja egy új autóra, az tudjon venni 15 milliósat, vagy drágábbat. Vagy mégsem? Hogy mennyire zöld az elektromos autó, arról majd elvitatkoznak a szakemberek, de arra a kérdésre, hogy mennyi értelme van az amúgy is tehetős rétegekhez még hozzávágni jelentős pénzeket, nem nehéz válaszolni.

Teslák töltése Szombathelyen
Nyugat.hu

2. A nagyvárosi közlekedésben a használt buszok minőségi cseréje.

Ez nem teljesen világos. Gyakorlatilag értelmezhetetlen. Mi az, hogy a használt buszok minőségi cseréje. Van olyan is, hogy nem minőségi csere? Hogy a régi dízelek helyett újak lesznek? Vagy elektromosak? Hogy többen használják őket, az miért nem cél? Mindegy is.

3. Németországi méretekben lesznek nálunk akkumulátorgyártó üzemek.

Ha valami előremutató, akkor ez az. Mi lenne környezetbarátabb, mint gigantikus akkugyárakat építeni Németország hátsó udvaraként szolgáló Magyarországra? Ha valami megállítja a klímakatasztrófát, akkor ez lesz az. Mi ennyivel tudunk hozzájárulni a globális küzdelemhez. Reméljük, a világ elismeri majd érdemeinket.

Persze, nagyon jól tudjuk, hogy a kormány Facebook-üzeneteit csak nagyon óvatosan szabad komolyan venni, merthogy azok a leginkább a budapesti irodák mélyén gondosan összerakott kommunikációs üzenetek.

Az viszont biztos, hogyha beüt a krach, lesznek olyanok, akiknek meglesz a pénze és hatalma ahhoz, hogy megtalálják a jövőbe vezető kiskaput.

Ön, kedves olvasó, közöttük lesz?

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Vélemény