Középre odacseszett bumfordi vasoszlopok teszik izgalmassá a szombathelyi bicikliutat

Az ország talán legveszélyesebb kerékpárútja keresi kihívóját. Szép munka volt!

Vas megye legnagyobb része lapos, mint a palacsinta, így aztán nem csoda, hogy a kerékpár népszerű közlekedési eszköz.

Ennek ellenére a döntéshozók számára nem annyira a nagy lehetőséget, mint inkább a kötelező feladat letudását, közbeszerzések kiírását és szalagátvágást jelenti a bicikliutak építése.

Meg is látszik az eredmény. Néhány üdítő kivételtől eltekintve meglehetősen gyatra megoldások születtek (lásd útszélre való felfestés), és akadtak olyanok is, amelyek annyira bizarra sikeredtek, hogy országos, sőt világhírnévre tettek szert.

A legismertebb a körmendiek hullámvasutas kerékpárútja (amiről megtudtuk, hogy a részecskeütköztetést meg lehetett oldani, ezt nem), de jól sikerült Szombathelyen a Diófa utcai projekt is, ahol váratlanul előbukkant egy lakótömb, ezért kreatív burkolatfestést kellett alkalmazni.

Vasoszlopok egy szombathelyi kerékpárúton
Szép munka
Józing Antal

És most itt a Gyöngyös melletti gyöngyszem.

Talán nem annyira fotogén, mint a fent említett két szakasz, ellenben veszélyességben nincs párja. Nagyon úgy néz ki, és húzzuk ki magunkat, hogy az ország legveszélyesebb bicikliútját sikerült megalkotni városunkban.

Mindenesetre keresi kihívóját.

A Malom utca és a Kisfaludy Sándor utcai szakasz között már korábban is állt egy vasoszlop a bicikliút közepén, és amelyet minden alkalommal megcsodáltam, ahányszor arra tekertem: azaz majdnem minden nap.

Vasoszlopok egy szombathelyi kerékpárúton
Józing Antal

Hogy hányan koccolták le az évek folyamán, azt nem tudjuk, mindenesetre az illetékesek most úgy döntöttek, nehezítik a pályát.

A közelmúltban ugyanis öt új vasoszlopot helyeztek el a kerékpárút közepén, így a kb. 200 méteres szakaszon már hatba futhatunk bele.

Vasoszlopok egy szombathelyi kerékpárúton
Józing Antal

Elvileg persze látni őket, de aki nem számít rájuk, máson jár az esze, az simán nekik hajthat, nem is beszélve az esti sötétségről.

Érdekes, hogy amíg a rendőrök megbüntetnek, ha autónkban nincs egészségügyi csomag, addig valaki kitalálta és jóváhagyta ezeket.

A roppant gusztusos acélcsövek feladata egyébként az, hogy a Gyöngyös-parti sétányon megakadályozzák az autók behajtását a kerékpárútra, illetve az épültek és a kerékpárút közötti részre. Ezt korábban korlátokkal próbálták megoldani, általában sikertelenül.

Vasoszlopok egy szombathelyi kerékpárúton
Józing Antal

A biztonsági kamerák, a Marsra szállás és a közterületfelügyelők korában tényleg ez lenne a megoldás?

Néhány nappal ezelőtt került fel az internetre az a videó
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hasznos