Egy ügyes trükkel szerzett gyorsan anyagot és embert az 1-es vonal felújítására a MÁV

Sokakat meglepett, hogy milyen gyorsan megkezdődtek az egyébként 32 milliárd forintos költségűre becsült felújítási munkálatok az 1-es vasútvonalon. Kiderült a megoldás.

Lázár János építési miniszter augusztus végén elrendelte a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő, 1-es számú vasútvonal felújítását. Ezzel csak az volt a probléma, hogy nem akart rá plusz 32 milliárd forintot adni, a másik, hogy néhány nap alatt nem lehet előrántani Magyarországon 29 kilométernyi, kétvágányú vasútvonalra való sínt és betonaljat, nagy teljesítményű felépítmény-cserélő gépet, és mindenféle egyéb vasútépítésre használt gépet az őket kezelő dolgozókkal együtt.

De megtalálták a megoldást:

átvittek mindent a Budapest-Belgrád építkezéséről

- írja a Telex.

Ez azt jelenti, hogy Mészáros Lőrinc vasúti pályaépítő vállalkozásának, a V-Híd Zrt.-nek a munkagépei és munkásai nagy része egyik napról a másikra otthagyta a belgrádi vonalon zajló építkezést, és átment a győri fővonalon dolgozni.

A lap megkereste az ügyben a céget, mely úgy nyilatkozott, hogy "a V-Híd Zrt. gépei és szakemberei most is az ország több pontján végeznek egyszerre pályaépítési munkákat."

A lapnak nyilatkozó Andó Gergely vasúti közlekedési szakértő elmagyarázta, hogy a V-Híd most gyakorlatilag a Budapest-Belgrád projekt költségvetéséből dolgozik a győri fővonal felújításán. Ezt a pénzt persze a belgrádi vonal befejezésééig elő kell teremteni, ráadásul az átcsoportosítás miatt akár hónapokat csúszhat a Budapest-Belgrád projekt befejezése.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság