Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Egyelőre csak mérsékelten örüljünk az Éhen Gyula tér új közlekedési csomópontjának

Egy Facebookon megjelent látványterv megdobogtatta a szombathelyiek szívét. De nem eszik olyan forrón a kását.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Néhány nappal ezelőtt egy írást közölt a Magyar Építők , amely arról tájékoztatta az olvasókat, hogy Szombathelyen a vasút mellé költözik a buszpályaudvar.

Sok olvasói kérdés érkezik hozzánk. Mi pedig szeretnénk friss, hiteles híreket adni neked. Támogasd a munkánkat!
Támogatom

A cikk szerint fejlesztés a következő elemeket tartalmazza:

  • Egy 28 indítóállással felépített buszpályaudvart adnak át,
  • egy 50 autóbusz napközbeni várakozására alkalmas parkolót építenek ki,
  • a busztároló felett egy 172 férőhelyes, többszintes P+R parkolót adnak majd át,
  • a kerékpárosok is jól járnak: 50 új, fedett B+R parkolóhely is lesz a csomópontban,
  • illetve 8 taxiállás és 14, rövidebb idejű várakozásra szánt K+R parkoló is épül.
  • A Semmelweis utca - Nádasdy utca kereszteződése új kanyarodósávokat kap, a Vasút utcát és a Szent Márton utcát összekapcsolják, a vasúti felvételi épület előtt pedig buszöböl lesz. Az új közlekedési központ környékén az Éhen Gyula téren pedig gyalogos és kerékpáros közterületet alakítanak ki.

    És hogy nemsokára megkezdődik a csomópont tervezése.

    A látványterv, amit sokan megosztottak. Ha egyszer megépül, mjadnem biztos, hogy nem ilyen lesz.
    Unitef’83 Zrt.

    Az írást – különös tekintettel a pofás látványtervre – szombathelyiek százai, talán ezrei lájkolták és osztották meg a Facebookon.

    Mivel az Ady téri buszpályaudvarnak az Éhen Gyula térre költözése már több évtizedes terv Szombathelyen, amely mindig kútba esett valamiért, ezért a mi optimizmusunk már kevésbé volt felhőtlen, és megpróbáltuk kideríteni, mi is a helyzet a közlekedési csomóponttal.

    Mint kiderült, a látványterv közel sem aktuális, és közel sem biztos, hogy ilyen lesz majd a tér.

    Sőt majdnem biztos, hogy nem ilyen lesz.

    Azt ugyanis még 2015-ben készítette az Unitef’83 Zrt.(építész: Széll Péter). Egy megvalósíthatósági tanulmány építészeti munkájának a része volt, amit még a város rendelt meg anno. Ez a tanulmány alapozta meg a mostani továbbtervezést és a megvalósításhoz szükséges finanszírozást.

    Azonban jó tudni, hogy még nagyon az út elején vagyunk.

    Egyelőre csak az építés megkezdéséhez szükséges előkészítő munkákra (komplett engedélyezési és kiviteli tervekre és tenderdokumentációra) írta ki a NIF Zrt. a közbeszerzési pályázatot, aminek az átfutási ideje 18 hónapra van tervezve.

    A pályázatokat július végéig kell leadni, és ha minden a legnagyobb rendben, zökkenőmentesen halad – tudtuk meg -, akkor október végéig megkötik a szerződést a nyertes céggel.

    Mindez azt jelenti, legkorábban 2021 nyarán lesznek kész tervek, utána lehet majd kiírni a közbeszerzést a kivitelezésre.

    Hogy maga az építkezés mikor indul el, az még az optimista forgatókönyv esetén is a jövő homályába vész.

    A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pályázati felhívása itt olvasható .

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés

    Hozzásszólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    Közélet

    Hirdetés