Készen áll a tömeggyártásra az új típusú akkumulátor, amivel ötszörösére nőhet az elektromos autók hatótávja.
Egy év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, az áresés az új autók piacán tapasztalható keresletcsökkenéssel is összefüggésben van.
Két hír, ami alapvetően befolyásolhatja az elektromos autók piacát. Hiszen az e-autók elleni két fő érv: drága, és kicsi a hatótáv, de ezek a hibák lassan eltűnnek.
Ennek ellenére egyelőre semmi nem mutatja, hogy közeledne az e-autók áttörése. Magyarországról beszélünk, hiszen az északi országokban már több e-autót adnak el, mint robbanómotorost, és tőlünk nyugatra is emelkedik az elektromos autók aránya.
Az új kocsiknak csupán 5 százaléka volt elektromos
Egyébként nálunk is nő az eladott új autókon belül az elektromosak aránya. A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly összesen 107 720 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez az egy évvel korábbi 111 540 darabhoz képest 3,4 százalékos csökkenést jelentett.
2023-ban a hazai új autópiac egy kis részét, mindössze 5,4 százalékát képviselték a tisztán elektromos hajtásláncú járművek, összesen 5 807 darabot értékesítettek belőlük. A plug-in hibrid modellek is hasonló arányban, 5,1 százalékos piaci részesedéssel kerültek eladásra, összesen 5 546 darab talált új gazdára tavaly.
De így is nőtt az új e-autók száma, tavaly a tisztán elektromos autók eladásai 23,4 százalékkal emelkedtek, míg a plug-in hibrideknél 13,7 százalékos bővülés volt tapasztalható.
Mindez azonban nem jelent áttörést, de talán az árcsökkenés és a hatótáv növelése meghozza az e-autók iránti vásárlási kedvet. Kérjük szavazzon: