Pedig a magyarokra nem az jellemző, hogy jövedelmükhöz mérten szerényen választanának autót, hiszen erejükön felül vállalnak be lízinget, és tele van az ország a nem éppen gazdaságosan üzemeltethető német prémiumautókkal. Ennek ellenére, mint a vezess.hu cikkéből kiderül, 14,6 év most az autók átlagéletkora Magyarországon. Viszonyításképpen nem árt tudni, hogy 2006-ban 10,5 volt, 2012-ben pedig 12,5 év volt az átlagéretkor.
Az adatokból azonban az is kiderül, hogy a legnagyobb példányszámú modellnek, az Opel Astrának 15,9 év az átlagéletkora, a népszerűségben utána következő Suzuki Swiftnek 17,4 év, míg a negyedik helyezett Volkswagen Golfé 17,1 év. Közéjük csak a Ford Focus ékelődik a maga 12 évével, amivel már kifejezetten fiatalnak számít a hazai mezőnyben.
Egyébként nem jobb a helyzet a már említett német prémiumok esetében sem, hiszen a BMW 3-asok átlagéletkora 17,5 év, a BMW 5-ösöké 16,2 év, míg az Audi A4-eseké 15,2 év. Ezek egyébként a legnagyobb darabszámban futó német prémiumok a hazai utakon.
De említsük meg a legfiatalabbakat is: a Skoda Octavia 8,9 éves átlagéletkora főleg a céges vásárlásoknak köszönhető, ugyanakkor a Suzukis SX4 8,2 éve, valamint a Vitara 3,9 éve mutatja azt, hogy milyen új autókat vásárolunk nagyobb számban.