Elkeserítő a helyzet: veszélyesen öreg autókkal járnak a magyarok

Miközben azt halljuk a hírekben, hogy remekül áll a gazdaság és egyre csak nő az átlagfizetés, ez a “magas élet” valahogy nem érződik autóinknál, melyek egyre öregebbek, korszerűtlenebbek, környezetszennyezők és balesetveszélyesek. Legalábbis az átlagot tekintve.

Pedig a magyarokra nem az jellemző, hogy jövedelmükhöz mérten szerényen választanának autót, hiszen erejükön felül vállalnak be lízinget, és tele van az ország a nem éppen gazdaságosan üzemeltethető német prémiumautókkal. Ennek ellenére, mint a vezess.hu cikkéből kiderül, 14,6 év most az autók átlagéletkora Magyarországon. Viszonyításképpen nem árt tudni, hogy 2006-ban 10,5 volt, 2012-ben pedig 12,5 év volt az átlagéretkor.

Az adatokból azonban az is kiderül, hogy a legnagyobb példányszámú modellnek, az Opel Astrának 15,9 év az átlagéletkora, a népszerűségben utána következő Suzuki Swiftnek 17,4 év, míg a negyedik helyezett Volkswagen Golfé 17,1 év. Közéjük csak a Ford Focus ékelődik a maga 12 évével, amivel már kifejezetten fiatalnak számít a hazai mezőnyben.

Egyébként nem jobb a helyzet a már említett német prémiumok esetében sem, hiszen a BMW 3-asok átlagéletkora 17,5 év, a BMW 5-ösöké 16,2 év, míg az Audi A4-eseké 15,2 év. Ezek egyébként a legnagyobb darabszámban futó német prémiumok a hazai utakon.

De említsük meg a legfiatalabbakat is: a Skoda Octavia 8,9 éves átlagéletkora főleg a céges vásárlásoknak köszönhető, ugyanakkor a Suzukis SX4 8,2 éve, valamint a Vitara 3,9 éve mutatja azt, hogy milyen új autókat vásárolunk nagyobb számban.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság