A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte a Media Markt Kft.-nek, hogy átvegye a Tesco győri elektronikai részlegét is - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a GVH a vizsgálat után arra a következtetésre jutott, hogy a tranzakció nem jár káros versenyhatásokkal.
A Gazdasági Versenyhivatal egy korábbi eljárásban már engedélyezte, hogy a Media Markt 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltessen eladótéren belüli, úgynevezett shop-in-shop üzletet a Tesco-Global Áruházak Zrt. (Tesco) értékesítési helyszínein.
A versenyhivatal közleménye szerint az elemzés megállapította, hogy a Media Markt piaci részesedése viszonylag magas ugyan a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének győri piacán, azonban a tranzakció nem változtat ezen jelentősen.
Győrben több érdemi versenytárs is jelen van, emellett bizonyos fokú versenyt az online szereplők is támasztanak. A fogyasztók árérzékenyek, és választásukat ár-összehasonlító oldalak segítik. A Media Markt már a tranzakciót megelőzően betelepült a győri Tesco áruházba egy rövid távú bérleti szerződés megkötésével, ami nem járt a helyi fogyasztók számára hátrányos következményekkel.
Radikálisan átalakulnak a Tescók
Megszüntetik a műszaki részlegeket, helyükre szolgáltatásokat hoznak be. Piaci változásokra reagálva jelentősen átalakítják a Tesco áruházakat, többek között megszüntetik a műszaki részleget - írja a Magyar Nemzetre hivatkozva a HVG.hu. A felszabadult eladótér helyére divatmárkákat árusító üzleteknek, pénzváltónak, éttermeknek, gyógyszertáraknak, postának adják bérbe.
Lapunk a közelmúltban arról számolt be, hogy a Tesco áruházak radikális változás elé néznek. A cég az árusítást egyre kisebb alapterületen akarja végezni, a felszabadult tereket pedig kiadná szolgáltatásoknak.