Ilyen gyönyörűséggel FLIRT-ölhetünk a szombathelyi vasútállomáson

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját.

Az új, részben hazai gyártású Stadler villamos motorvonatok a hatósági engedélyeztetési eljárás után, várhatóan jövő év közepétől állhatnak forgalomba a vasúttársaság vonalhálózatán.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
FLIRT a szombathelyi állomáson, kattintson a képekért!
BZ

A mostani beszerzésnek köszönhetően összesen 20 darab FLIRT motorvonat lesz a GYSEV tulajdonában, a korszerű járművekkel a vasúttársaság a teljes, regionális személyforgalmát kiszolgálja.

Még 2016-ban dőlt el, hogy a korábbak mellé újabb 10 motorvonatot vásárol a GYSEV. Ezek az szerelvények ismerősek lehetnek, ugyanis a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon is közlekednek.

Az újonnan elkészült motorvonatokból jelenleg kettő tartózkodik Magyarországon, ezek a hatósági engedélyezési eljárást követően állnak forgalomba, a tervek szerint jövő év közepétől. A tizedik vonatot várhatóan 2019 januárjáig szállítja le a Stadler.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
BZ

Kövesdi Szilárd a GYSEV vezérigazgatója, Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója, dr. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Hende Csaba és Puskás Tivadar együtt örültek a szombathelyi vasútállomáson, majd megnézték a szerzeményeket.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
Kattintson a képekért!
BZ

Harmadik generációs motorvonatok

Az ún. harmadik generációs FLIRT motorvonatok az Európai Vasúti Ügynökség szabályainak megfelelően már teljesítik az európai vasúti rendszer kölcsönös átjárhatóságáról szóló legújabb műszaki előírásokat, illetve megfelelnek a legutóbbi Crash ütközési normáknak is, nagyobb biztonságot nyújtva a mozdonyvezetőnek.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
Gyerekkori álmunk műszerfala, kattintson a képekért!
BZ

Az új járművek az előző generációs motorvonatokhoz képest 2,8 méterrel hosszabbak és már két mellékhelyiséggel rendelkeznek. A 77,1 méter hosszú négyrészes motorvonatok összesen 208 ülőhellyel (194 fix és 14 felhajtható ülés) rendelkeznek.

A járművek végsebessége 160 km/h, a 0-tól 120 km/h sebességet 39 másodperc alatt érik el.

A harmadik generációs FLIRT-öket is a tágas, többfunkciós beszállóterek jellemzik, amelyek gyors utascserét, és az éppen aktuális igényeknek megfelelő felhasználást tesznek lehetővé. A multifunkciós tereknek, illetve a 90 százalékos alacsonypadlós hányadnak köszönhetően mind a kerekesszékkel, mind a kerékpárral vagy babakocsival utazók is kényelmesen használhatják az új járműveket.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
Az alacsonypadlós kivitellel könyebb a beszállás
BZ

A vonatok a kor elvárásai szerint légkondicionálóval, korszerű utastájékoztató rendszerrel, kamerarendszerrel, WIFI-vel, mobiltelefonok, tabletek és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, továbbá a regionális közlekedéshez alkalmas páholyos elrendezésű ülésekkel lesznek felszerelve.

Bemutatták a GYSEV új motorvonat-flottájának első darabját
Kattintson a képekért!
BZ

A projekt összköltsége 21.700.000.000 Ft, ami 100 százalékban EU-s támogatásból valósul meg. Kösz, Brüsszel!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság