C-17-es katonai géptől ijedtek meg többen Vas megyében

Lassan és "ijesztően alacsonyan" szálló, nagy repülőgépről számolt be több olvasónk Sárvárról, Vépről, Rumból és Ikervárról. Utánajártunk, mi rezegtette meg az ablakokat és a lábakat?

Szeptember 23-án kaptuk az első emaileket a repülővel kapcsolatban, majd később további üzenetek is érkeztek. A szemtanúk mind alacsonyan szálló, nagy repülőgépről számoltak be. Volt, aki (feltehetőleg némi túlzással) arról beszélt, hogy a gép hasa csaknem súrolta a háztetőket, de azt szinte mindenki elmondta, hogy az ablakok remegtek, amikor a nagy gép elhúzott a házak felett.

Olvasónk tavalyi képe a Sitke felett átrepülő C-17-ről
Helmut Stern / stern-press
25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Mivel volt konkrét elképzelésünk, mit láthattak Olvasóink, ezért kérdéseinket feltettük a Honvédelmi Minisztériumnak, azonban választ ezidáig nem kaptunk. Válaszolt viszont a Nemzeti Közlekedési Hatóság Kommunikációs és PR Osztálya, akik megerősítették feltételezésünket, miszerint egy C-17-es katonai szállítógép repült a vasi települések felett.

A Hatóság Légügyi Hivatalának rendelkezésére álló információk alapján megállapítást nyert, hogy 2011. szeptember 22-én, az esti órákban, valóban egy C-17-es típusú repülőgép repült Sárvár térségében. A gép repülési tervében szereplő adatok alapján az is megállapítást nyert, hogy a gép a jogszabályban meghatározott minimális repülési magasság felett repült.

- áll a hatóság hozzánk eljuttatott válaszában.

C-17 a pápai NATO-légibázison
Galéria a C-17 Globemaster III-ról
Tánczos Mihály

Az ijedelem oka talán az lehetett, hogy Vas megye felett -repülőtér hiánya miatt - több kilométeres magasságban húznak el a nagy utas- és teherszállító gépek és az említett települések felett jellemzően ultrakönnyű repülőket, vagy kis utasszállító gépeket lehet látni, pár száz méteres magasságban. Ezekhez képest a C-17-es egy igazi monstrum, ami valóban meglephetett sok embert. A gép méretei miatt csalóka annak a feltételezett repülési magassága is, hiszen jóval nagyobb az átlagos, hazánkban megszokott nagy utasszállító gépeknél. (Volt, aki úgy becsülte, a gép 10 méteres magasságban repült el a feje felett.) Az észlelést nehezítette, hogy a gép már sötétedés után érkezett.

Csak viszonyításképpen: a MALÉV Boeing 737-700-as gépeinek (amiből a legtöbb van a MALÉV flottában) 31,2 méteres a törzshossza, 12,6 méter a magassága, a szárnyak fesztávja pedig 34,3 méter. Ehhez képest a pápai légibázison állomásozó C-17 Globemaster III teherszállítógép törzshossza 53 méter, a szárnyak fesztávolsága 51,75 méter. A vízszintes vezérsík legmagasabb pontja 16,79 méterrel emelkedik a talajszint fölé. (Forrás: Wikipédia)

Szerettük volna megtudni többek között azt is, milyen magasságban repült a gép a Vas megyei települések felett, de erre sem kaptunk választ a Honvédelmi Minisztériumtól.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Alacsonyan szálló katonai teherszállító Sitke felett (fotó)

Észak felé tartó, szokatlanul alacsonyan repülő katonai teherszállítóra figyelt fel egy olvasónk Sitke felett és le is fényképezte a gépet.

NATO-légibázisra tartottak a Szombathelyen látott tűzoltóautók

Futurisztikus külsejű tűzoltóautókkal robogó német rendszámos trélereket láttunk a napokban Szombathely határában. A szállítmány nyomába eredtünk.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hírek