Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Annyira túlzsúfolt a szombathelyi belváros, hogy egyetlen utca lezárása megbénítja a forgalmat

Az autósoknak is változtatniuk kell a gondolkodáson, de nem ártanak egy közlekedési koncepció sem.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tegnap este csőtörés volt Útlezárás Szombathelyen, a Nádasdy utcában 2019. January 09. 16:58 a Nádasdy utcában, és ennek következtében ma reggelre káosz alakult ki Már megint mi ez a közlekedési káosz Szombathelyen? 2019. January 10. 09:15 a Thököly, Hunyadi, Vör9ösmarty utcák környékén. Egyetlen munkagödör miatt.

Dugó a Zanatin
Tánczos Mihály
A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Tavalyelőtt fél évig le volt zárva a felújítás miatt, és a forgalom teljesen megfojtotta Megfojtja a szombathelyi belvárost a nagy felújítás 2017. May 20. 16:11 a belváros közlekedését.

Gyakorlatilag arról van szó, hogy ha a belvárosban le kell zárni egy utcát, összeomlik az egész közlekedési rendszer. Az elmúlt években rengetegen felhívták a figyelmet arra, hogy valamit tenni kell. Tavaly ősszel végre a városvezetés is észrevette Végre észrevették, hogy katasztrofális a közlekedés Szombathelyen 2018. October 18. 08:19 , hogy katasztrofális a közlekedési a városban.

Koncepció helyett akcióterv

El is készült Végre észrevették, hogy katasztrofális a közlekedés Szombathelyen 2018. October 18. 08:19 egy vázlat egy leendő közlekedési koncepcióról, amitől a helyzet javulását várták volna. Ám a közgyűlés fideszes többsége az októberi közgyűlésen Vitatkoztak egyet Szombathely fő témáján: miért katasztrofális a városban közlekedni? 2018. October 25. 08:32 nem támogatta a koncepció kidolgozását, mert mintegy 80 millióba kerülne. Úgy vélték, a vázlatban lévő javaslatok alapján lehet csinálni egy akciótervet, és ezt a polgármesterre bízták Nincs közlekedési szakembere a szombathelyi önkormányzatnak, a polgármesterre bízták a területet 2018. November 07. 07:29 .

Egyelőre nem tudni, mikor kezdődik el az akcióterv teljesítése, de emlékeztetőül itt vannak a legfontosabb megállapítások:

  • a nyugati városrész megközelítésének problémaköre;
  • a Kámon – Herény városrész és a belváros közlekedési kapcsolata;
  • a Külső Rumi út és a 86-os sz. főút csomópontjának terhelése;
  • a Zanati út és a Vörösmarty utca forgalomszabályozása;
  • a Puskás Tivadar utcai iparterület megközelítése;
  • a belső körút dél, dél-nyugati részének forgalmi terhelése;
  • a 87-89. sz. főút közös szakaszának terhelése;
  • a kerékpárút-hálózat hiányosságai.
  • Mindehhez tudni kell, hogy az elmúlt öt évben minimum 20 százalékkal nőtt a Szombathelyen bejegyzett autók száma:

    Adóév Autók száma (db)
    2009 34 179
    2010 33 579
    2011 33 269
    2012 33 731
    2013 33 893
    2014 34 571
    2015 35 209
    2016 35 876
    2017 37 274
    2018 38 487
    De nem csak a több autó az oka a közlekedési káosznak. A belvárosi utcákat még akkor alakították ki, amikor nem volt autóközlekedés, ezek az utcák egyszerűen nem alkalmasak ekkora forgalom bonyolítására.

    Lenne megoldás, és próbálkoznak is vele. Egyrészt be kellene fejezni a körgyűrűt, és több alternatív útvonalat kialakítani a belvároson áthaladás helyett.

    Torlódás a Király utcában
    Garai Antal Atom

    Ez utóbbira is volt próbálkozás, a Csaba utcai felüljárótól azt várták, hogy tehermentesíti majd a Zanati utat, de az autósok többsége maradt a megszokott útvonalnál.

    Tervben van a Körmendi út kikötése az Aldi mellett a Jáki útra, a temető elé, ennek is a belváros tehermentesítése lenen a célja. Még nem tudni, mikor készül el, és azt sem, mekkora sikere lenne az autósok között.

    A valóban súlyos probléma megoldásához szükség lenne az autósok segítségére is. Tudomásul kellene venni, hogy nem biztos, hogy a legrövidebb út a leggyorsabb, és ha csak lehet, ki kellene kerülni a zsúfolt, keskenyutcás belvárost.

    Mert tulajdonképpen már most is gyorsabb gyalog közlekedni a belvárosban, mint autóval.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    Közélet

    Hirdetés