Különleges mozdonyt fejleszt a GYSEV

Dízelmotorokat szereltek a villamos mozdonyokba. Így ott is tudnak menni, ahol nincs áram.

Elkészült a GYSEV Zrt. első, dízel segédhajtással is működő Vectron villamos mozdonya. A vasúttársaság tavaly vásárolt a Siemenstől 9 darab új vontatójárművet, amelyek közül kettőbe szerelnek dízelmotort is. Ennek előnyeit elsősorban az áruszállításban tudja kihasználni a vasúttársaság – közölte lapunkkal Rázó László sajtószóvivő.

A GYSEV Zrt. tavaly év elején jelentette be, hogy jelentősen fejleszti vontatójármű-parkját: a vasúttársaság kilenc darab villamos mozdonyt vásárolt a Siemenstől. A két és három áramnemű vontatójárművek Európa számos országában tudnak közlekedni, így az új mozdonyok a hazai InterCity-forgalmak mellett komoly szerepet kaptak a magyarországi és nemzetközi árufuvarozásban is.

GYSEV

A gyártóval kötött megállapodás része volt, hogy két mozdonyba az átadástól számított egy éven belül szerelnek be dízel segédhajtást.

„Magyarországon egyedülálló fejlesztést hajtottunk végre, hiszen villamos mozdonyaink közül kettőt dízel üzemben is használni tudunk. Ez elsősorban árufuvarozó leányvállalatunk, a GYSEV CARGO Zrt. számára előnyös: a mozdonyok olyan helyszíneken, pl. terminálokon, teherpályaudvarokon is tudnak vontatási tevékenységet végezni, ahol nincs kiépítve a villamos felsővezeték. A villamos-dízel üzemű mozdony Európában is ritka, ezért igyekszünk minél komolyabban kihasználni ezt a piaci előnyt. Ez is segíthet bennünket abban, hogy a hazai és nemzetközi árufuvarozás területén tovább növeljük szerepünket” – mondta a fejlesztés kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

GYSEV

A 471-005-ös pályaszámot viselő Vectron esetében az elmúlt hetekben elvégezték a szükséges munkálatokat: a vontatójárműbe egy 180 kW teljesítményű dízelmotor került. A beépített berendezések össztömege mintegy 3,6 tonna. Ebbe beletartozik a dízel segédhajtást végző szerkezet, az ún. DPM modul, a tengelyterhelés kiegyenlítésére szolgáló ballaszt tömeg, és a 350 literes üzemanyagtartály is. A kipufogó kivezetés a jármű tetején van, a mozdonyt mindkét oldalon meg lehet tankolni.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság