A teherautók használatarányos útdíja valóságos kincsesbánya a kormánynak, idén már 230 milliárdot is beszedhetnek ebből a forrásból - írja a g7.hu .
A személyautók által fizetett útdíjak ehhez 70 milliárdot tesznek hozzá, a g7.hu számításai szerint ez már annyira nagy összeg, hogy minden 40. forint állami bevétel az útdíjakból folyik be.
Kiemelkedő a bevétele az M1-esnek, a Budapest és Hegyeshalom közti, hatalmas forgalmat bonyolító autópálya 54 milliárd profitot termel az államnak. A másik véglet az M6-os, a Budapest és Pécs közti autópálya évi 50 milliárdos veszteséget termel - változatlan forgalom esetén még további 22 évig.
A portál hatékonysági számításai szerint az M1-es építése nyolc év alatt megtérülne. Egy kicsit tovább tartana ez, ha a finanszírozási költségeket is figyelembe vesszük, de úgy néz ki, hogy piaci alapon is jó üzlet lenne megépíteni az M1-est.
Ehhez képest érdekes, milyen mostohán bánik a sztrádával az állami fenntartó. Csak azt követően
kezdődtek nagyobb javítások
Megkezdődött az M1-es autópálya felújítása
2018.
April
06.
10:29
, hogy az úttest több helyen balesetveszélyessé vált, és sebességkorlátozásokat kellett bevezetni.
Az Index februárban készített videót az M1-es állapotáról.
Félelem és reszketés az M1-esen
Nagyon leromlott az M1-es autópálya állapota az utóbbi években. Az autópálya-kezelő munkásai kampányszerűen toldozzák-foltozzák, Bicske és Tatabánya között jelenleg is zajlanak útjavítások, de nem képesek megbirkózni a kátyúkkal. Nem számoltuk, de van, aki igen: szerinte több mint 160 kátyú van Budapest és Győr között.