Pénteken indult útjának a Ne cipekedj Nagyi! segítő mozgalom, amelyet a Szombathelyi Vásárcsarnok friss vezetősége és a Szombathelyi Önkormányzat közösen kezdeményezett, ahogy arról múlt pénteken hírt adtunk.
A múlt hét első felében a közösségi médiában tették közzé felhívásukat, mi szerint önkéntes diszpécsereket, csomagösszeállítókat és futárokat várnak az időseket segítő programba. A Ne Cipekedj, Nagyi! Önkéntes Futárszolgálat Szombathely Városi Vásárcsarnok csoport villám gyorsan népszerű lett a karitatív, proaktív megoldásokra fogékony lakosság körében. Sokan ajánlották személygépjárművüket a futárszolgáltatáshoz, volt aki biciklivel is szívesen csatlakozott volna a múlt heti télies időjárás ellenére is.
Szerkesztőségünk munkatársa múlt pénteken a Ne cipekedj mozgalom első teszt napján kapcsolódott be a bevásárló önkéntesek csapatába, amelybe Polákovics Marietta, a piac új igazgatónője mellett az MKKP vasi képviselője, önkormányzati programszervező, Pavelkovits Petra, illetve más passzivisták, továbbá az Agora két munkatársa is segédkeztek.
A piac két csarnok közti ideiglenes bejárata mellett közvetlenül helyet kapott egy diszpécserfülke, ahol keddtől szombatig reggel 7 és 10 óra között fogadják a beérkező vásárlói hívásokat. Az így rögzített bevásárlólistákat az önkéntes csomagösszeállítók aztán a piac Ne cipekedj Nagyi programban résztvevő árusaitól - zöldséges, húsbolt, pékség, vegyi árut értékesítő kis bolt, stb - beszerzik. Az összeállítok csomagok pedig az adott napon 12 óráig jutnak el a futárok segítségével a szombathelyi idős és rászoruló vásárlók otthonába.
A bevásárlólisták összeállításakor még nincs valós pénzmozgás az áru "megvásárlásakor", hanem a rendelés alapján az adott árusnál rögzítésre kerül egy nyomtatványcédula segítségével, a blokkokat pedig a megrendelő listájához tűzik. A hitelesített nyomtatványcédulákkal pedig a kiszállítás után számolnak el az árusok felé. A rendelő szintén a lista és blokk alapján vegytisztán látja, hogy mit kért, és mit kapott.
A futárszolgálatot igénybevevők rendelései eltérőek: van aki kevés instrukciót ad meg a diszpécsernek, van akinek fontos, melyik árustól szerezzék be neki az árut a több évtizedes bizalom és rutin alapján, és van olyan is, aki csak az adott típusú és ízvilágú almát vagy a számára kedvenc részét kéri a karajnak - kizárva mondjuk a helyettesítő termék opciót.
A pult túl oldaláról is pozitívnak tartják a segítő szerveződést.
A megkérdezett árusok szerint már az első nap kimutatható volt a napi forgalomban a futárszolgálat révén beérkezett rendelések mennyisége.A kezdeményezés holnap, vagyis kedd reggel folytatódik, aki élne a lehetőséggel az pedig
"...ezt a számot add meg a Nagyinak és a Papának, itt tudja leadni a megrendelést: +36 20 503 8559"
- olvashatjuk a Szombathely MJV oldalán.