Akadtak problémák a március végén bevezetett kötelező postai csomagszállítással az elmúlt hónapban - számolt be a hvg360 a webáruházak vezetőinek panaszaira alapozva.
Akadt olyan webshop, amelyhez az új szerződés első napján rögtön nem jutott kocsi felvenni az összekészített pakkokat, míg a vásárlók közt volt, akit értesítettek, hogy a csomagja nem fért be a kiválasztott automatába, csak postán maradó küldeményként veheti át.
A kereskedők igyekeztek igazodni a döcögős postai kiszállításhoz. Némelyek arra figyelmeztették a vásárlókat, hogy csak saját felelősségükre válasszák a postai kiszállítást, mert a webshop nem tudja garantálni, mikor kapják kézhez az árut. Mások egyszerűen bevezettek egy - a meghatározott szállítási díjakon felül fizetendő - pluszdíjat.
Így járt el az IKEA is, mely plusz 3850 forint „összekészítési” díjat számolt fel postai szállítás esetében, míg a DPD-s szállítás mindössze 1500 forint egy kisebb csomag esetében.
A lapnak a Posta ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy minden rendben van, képesek a rendelet által rájuk ruházott feladatot megfelelő minőségben ellátni.