Kétszer három sávosra bővítik az M1-es autópályát

Most Győrtől Budapestig 163 nagyméretű kátyú tarkítja az autópályát.

Ahogy tegnap mi is megírtuk, Lassan járhatatlan az M1-es autópálya: Győrtől Pestig 163 db nagyméretű kátyú van 2018. February 19. 09:52 a Kisalföld olvasója felháborítónak tartotta, hogy ilyen magas útdíjak mellett lassan járhatatlanná válik a Győr-Budapest, Budapest-Győr M1-es autópálya szakasz. Ahogy írta:

Győrtől Pestig 163 db (azaz százhatvanhárom) nagyméretű kátyú, s mellette több kisebb kátyú és ez még nem minden, mert egyéb úthibák is színesítik az utazást.

Írásban fordultunk a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályához, mert kíváncsiak voltunk, mikor tervezik a kátyúkat befoltozni, és az M1-es sztrádát felújítani.

Válaszukból megtudtuk, hogy az M1-es autópálya az ország legforgalmasabb útja. Ez korábban is így volt, de az elmúlt években az általános forgalomnövekedést is meghaladó mértékben nőtt az M1-esen a járművek száma.

Kocsisor az M1-esen
Krizsán Csaba (MTI)

Míg 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át rajta naponta, addig mára ez a szám egyes térségekben a 80 ezret is eléri, a fővároshoz közel a gyorsforgalmi út több helyen is 100% feletti kapacitással üzemel.

Ami még fontos - hangsúlyozta a Magyar Közút, hogy az M1-esen szinte fele-fele arányban oszlik meg a személyautó és nehézgépjármű forgalom:

Az M1-es autópálya az egyik legfontosabb és legforgalmasabb tranzitútvonal a térségben, a nagyarányú kamionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában.

Ezért is, kiemelten kezelik a burkolat karbantartását

Bicskei mérnökség - állítja a Magyar Közút - az utóbbi időszakban minden nap, hétvégén és éjszakánként is (a többi Komárom-Esztergom megyei mérnökség bevonásával) végeztek javítási munkákat.

- Sőt, az elmúlt napokban már Fejér megyéből is átirányítottunk brigádokat, hogy kezeljük a helyzetet. Ahogy arról múlt héten szerdán adtunk hírt: folyamatosan végzünk nagyobb szakaszokon javítási munkákat, legutóbb csütörtöktől vasárnapig, mozgó terelés mellett dolgoztak szakembereink. Illetve jelenleg is a Hegyeshalom felé vezető oldalon a 39-es kilométernél javítják az útburkolatot, a külső sávot lezárásával munkatársaink.

A 60-as években tényleg jobb volt a helyzet az M1-esen
Fortepan / Magyar Rendőr, 1966.

A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése lesz

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a terveztetést, az építkezés pedig előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el.

De a projekt elindulásáig is terveznek nagyobb volumenű beavatkozásokat

A téli üzemeltetési időszakot követően, márciusban 14 kilométernyi szakaszon végeznek majd nagyobb volumenű felújítást a leginkább beavatkozásra szoruló sávokon:

- A felújításokban érintett területek 2,5 kilométeres szakasza Biatorbágy, 11,75 kilométeres része pedig a Herceghalom–Bicske vonalat érintik Hegyeshalom irányába. A projekt előkészítésén jelenleg is dolgoznak a szakembereink, a pontos ütemezésről az autósokat időben tájékoztatjuk, de mindent megteszünk, hogy a téli üzemeltetési időszakot követően a lehető leghamarabb felvonulhassanak a gépek a munkaterületre (ilyen típusú beavatkozásokat a téli időjárási körülmények között nem lehet végezni). És talán már most érdemes megjegyezni, hogy ezek a munkák több hónapot vesznek majd igénybe, sávelhúzásos terelés mellett - nyilatkozta még lapunknak a Magyar Közút.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet