Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hogyan lehet üdén és frissen ébredni? - Egy teszt tanulságai

Egyetlen dolog vált be igazán.

Önnek is nehezen megy az ébredés? Nincs egyedül. Sokáig képtelen voltam én is kikelni az ágyból, és véleményem szerint az ébresztőnk "szundi" funkciója tehet az egészről. Hozzászokunk, hogy van még második, harmadik, kétszázadik esély is arra, hogy ne aludjuk át, mintegy véletlenül, az egész napot.

Aztán átalusszuk. Majdnem.

Stephanie is ezzel a problémával küzd, ezért a BuzzFeed-en számolt be ébredési kísérletének tapasztalatairól. Stephanie imád aludni, napi 10 órát alszik és nap közben is szokott szundítani. 2021-es céljául tűzte ki új alvási ütemtervének betartását.

"Ha meg kéne neveznem létezésem legnagyobb átkát, az ébresztőórámat mondanám. Minden reggel beleordít a telefonom a dobhártyámba. Utálom" - írja.

Illusztráció
pixabay

Úgy döntött, egy héten át kísérletezik az interneten talált praktikákkal, hogy lecsökkentse alvási idejét. A cél: egyetlen egy nap elkerülni a szundit. Könnyű, nem igaz? Íme, a tapasztalatai:

Első nap: A "puszta akarat" módszer.

Úgy gondolta, hogy szüksége van egy alapvonalra. Teljes erővel próbálta nem megnyomni a szundi gombot, ez nem lehet olyan nehéz, igaz? Csak képesnek kell lenni rá.

Eredmény : Ha nincs akarat, akkor garantáltan nem működik. "Mire is számítottam? Varázslatos lenne, ha olyan lennék, aki csak azt mondja: hé, minek a szundi? Csak kibukfencezem az ágyból egyenesen a jógaruhámba és már mehet is az edzés."

Második nap: A "társadalmi távolságtartás" módszer.

Ez a módszer úgy működik, hogy éjszakára messze rakta le magától a telefonját, így reggel ki kell kelnie az agyából ahhoz, hogy kikapcsolja azt (vagy lenyomja a szundit).

Eredmény: "Nagyon jó vagyok abban, hogy kikeljek, és eljussak a telefonig...aztán visszafekszem egy kis szundira." Ismét, az akarat hiánya győzött. Néhány lépés a szobában egy téli reggelen sem elég ahhoz, hogy kicsalogassa őt a meleg paplan öleléséből. Legalább pár lépést megtett!

Harmadik nap: "egyéb érzékek" módszer.

Egy új érzékszerv izgatása talán segíthet, így otthoni irodájából átvitte a hálószobába a fényterápiás lámpáját. Ezen nincs külön időzítő, így az ébresztőóra megszólalása után maga kapcsolta be a lámpát.

Eredmény : Működött! Állítólag a fény (akár a napfény) azonnal felébreszt.

Negyedik nap: az "ébredés oka" módszer.

Nyilvánvaló, hogyha valami szórakoztató dolgot tervezel reggelente, akkor valószínűbb, hogy felkelsz, és nem nyomod meg a szundi gombot. Ezért úgy döntöttek vőlegényével, hogy a napi futást reggelre időzítik, közvetlenül ébredés utánra.

Eredmény: szundi. De legalább csak kétszer aludt vissza 75 helyett, ez legalább némi haladás. "Alapvetően éppen annyi ideig szundítottam, hogy időt hagyjak felöltözni és elindulni. Azt hiszem, ha sokkal szórakoztatóbb tevékenységet választok, akkor fent maradok, vagy csak az ébresztőt kellene az utolsó lehetséges percnek tekinteni, amire fel kell állnom. Így nem lenne más választásom."

Ötödik nap: A "fizikai" módszer.

Ehhez a módszerhez ki kell ugrania az ágyból egy olyan dalhoz, amelyik igazán tetszik.

Eredmény: egyszer szundizott, de aztán kimászott az ágyból. Ariana Grande motiválta. Nagyon élvezte, hogy felébredt, és egyből jött az energia, ami kitartott egész délelőtt.

Hatodik nap: "Feküdj le korábban" módszer.

Logikusnak tűnik, hogyha korábban fekszünk le, korábban is kelünk. Ezt egy könnyű, békés módszernek gondolta.

Eredmény: alábecsülte alvási készségeit, 8 órás alvás helyett 9-et aludt, ráadásul még szundizott is.

Hetedik nap: Az "őrült mennyiségű riasztás" módszer.

Eszerint el kell helyezni számos ébresztőt a ház különböző pontjain, így rákényszerülünk az ébredésre, és arra, hogy mindet kikapcsoljuk. Stephanie-ék egy kétszintes házban laknak. Az egyik ébresztőt értelemszerűen a hálóban helyezte el, egy került az emeleti fürdőszobába, egy a nappaliba, és egy az alagsorba - biztos, ami biztos.

Eredmény : Sikerült, de milyen áron? Képzeld el, mennyire morcos lennél, ha végig kéne járnod reggel az egész lakást, hogy ne vinnyogjanak az ébresztőórák. Ez a módszer nem ajánlott, ha könnyen felidegesíted magad.

Összefoglalva

A fényterápiás lámpa lett a legjobb megoldás. Ez felkeltette, azonnal ébernek érezte magát, és a napja is jó hangulatban telt.

Várjuk a tapasztalatokat!

❤️ Nélküled nem tudjuk megírni! Ajánld fel adód 1%-át a Nyugat.hu-nak
Adószámunk: 18889332-2-18 Nyugat Média és Világháló Egyesület
Segítség és letölthető nyilatkozat ide kattintva érhető el.
Köszönjük nektek! ❤️

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Életmód

Tovább az oldalra