Csődbe vinné a térséget a szentgotthárdi Opel-gyár bezárása

Az Opel szóvivője szerint egyelőre nincsenek veszélyben a szentgotthárdi munkahelyek. De a cég folyamatosan veszteséges.

Szentgotthárdon egyelőre semmi sem változik - írtuk hétfőn Megveszi a Peugeot-Citroën az Opelt 2017. March 06. 13:31 , amikor kiderült, alá is írták a General Motors teljes európai részlegének eladásáról szóló szándéknyilatkozatot. Az új tulajdonos a francia PSA, vagyis a Peugeot és Citroën márkákat is birtokló cég lesz, addig, persze, eltelik pár hónap, hiszen a 2,2 milliárdos üzlet jogi lebonyolítása nem egyszerű.

A szentgotthárdi Opel-gyár
Bonyhádi Zoltán
25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Már az első hírek óta folyik a találgatás, mi lesz az Opel (Nagy-Britanniában Vauxhall) gyárainak, hálózatának sorsa. Az Opel ugyanis 1999-től veszteséges, ráadásul mindkét cég nehéz helyzetben van, a gyártókapacitások kihasználtsága az Opelnél mindössze 65 százalékos, és a PSA is túlkapacitásokkal küzd.

Nincs írásbeli vállalás a munkahelyek megtartására

Sajtóhírek szerint a PSA jelezte a német kormánynak, hogy nem lesznek elbocsátások és legalább 2020-ig folytatják a fejlesztéseket a három üzemben - az Opel rüsselsheimi központjában több mint 14 ezer embert foglalkoztató gyárban, a mintegy 2100 embernek munkát adó kaiserslauterni, és a bő 1800 embert foglalkoztató eisenachi gyárban -, valamint a 2014-es gyárbezárás óta alkatrészellátó központként működő bochumi telephelyen.

A szentgotthárdi Opel-gyár
Bonyhádi Zoltán

A Der Spiegel című hetilap szerint a németországi gyárak esélyei nem jók, mert Párizs az iparpolitikában a nemzeti érdekeket helyezi az első helyre, és a korábbi hasonló, határokon átívelő egyesülések esetében a stratégiai jelentőségű részlegeket rendre áttelepítették Franciaországba. (A PSA-ban komoly üzletrésze van a francia államnak.)

Matthias Machnig, a gazdasági minisztérium államtitkára azt mondta, az egyeztetések reménykeltőek, de nincs írásbeli vállalás arról, hogy a PSA tovább foglalkoztatja valamennyi munkatársat és megtartja mind a három németországi üzemet.

Kész katasztrófa lenne a térségnek

Az Opel szóvivője a szentgotthárdi gyárral kapcsolatban azt mondta, egyelőre még nincsenek veszélyben a szentgotthárdi motorgyár munkahelyei. A szentgotthárdi gyár 1200, a beszállítókon és a kiegészítő tevékenységeken keresztül közel 2500 főt foglalkoztat a térségben.

A szentgotthárdi Opel-gyár
Bonyhádi Zoltán

A gyár bezárása azonban nem csak az ott dolgozókat és a partnercégeket veszélyezteti. A cég közel 1,5 milliárd forint iparűzési adót fizet a szentgotthárdi önkormányzatnak, ami több, mint a város 2,6 milliárdos éves költségvetésének fele.

Vagyis, a teljes térség csődközeli helyzetben lenne, és aggasztó, hogy a döntéseket magasabb szinten hozzák meg.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet