Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Megkongatták a vészharangot az Opel központjában

A márka háttérbe szorulásától tartanak egy cégegyesülés miatt. A szentgotthárdi Opel-gyár bizakodó.

Viharfelhők gyűlnek az Opel felett - írja cikkében a Magyar Nemzet. Az Opel anyacége, a francia-német PSA egyesülésre készül a FIAT Chrysler (FCA) olasz-amerikai konszernnel, és az Opel központjában attól tartanak, hogy az egyesülés után az Opelnek az eddigieknél még jobban meg kell küzdenie a beruházásokért.

Bonyhádi Zoltán

Michael Lohscheller, a német márka főnöke egy szűk körű vállalati fórumon jelezte, hogy a PSA (Peugeot, Citroën, Opel) és az FCA (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Dodge, Jeep, Maserati) összeolvad, és 2021-ben létrehozzák a világ negyedik legnagyobb gyártóját, a Stellantist.

"Keményebben és sokkal hangosabban kell dolgoznunk az Opelért, ellenkező esetben a beruházások és a munka máshová kerülnek a Stellantison belül. Ezt pedig nem szabad megengedni" – mondta Lohscheller a német Wirtschaftswoche szaklapnak .

A Stellantis-csoport ugyanis olyan nagyvállalat, ahol sok márka igyekszik beruházásokat és munkát szerezni a saját gyárai­nak. Az Opel nemcsak a piacon, de a csoporton belül is versenyben lesz.

Az Opel ugyanis már eddig is piacokat veszített. November közepe óta karácsonyi szünet van a rüsselsheimi központi gyárban, a szünetet azonban nem a járvány miatt rendelték el, hanem azért, mert az autóvásárlók nem veszik a márka középkategóriás zászlóshajóját, az Opel Insigniát.

"Ha létrejön az egyesülés, annak az Opel a vesztese lesz" – mondta Frank Schwope, a Wirtschaftswoche elemzője. Az új Stellantis-csoportnak a jövőben 14 márkája lesz, Jürgen Gietl, a BrandTrust vezető tanácsadója szerint a vállalatnak át kell alakítania a portfólióját. A márkákat osztályok, célcsoportok és régiók szerint osztanák fel újra. Gietl úgy látja, hogy nehéz idők állnak az Opel előtt.

PSA-benzinmotorokat gyártanak a szentgotthárdi Opel-gyárban
MTI/Varga György

Mint korábban írtuk Tényleg csak néhány éve van a szentgotthárdi Opel-gyárnak? 2020. November 19. 11:23 , Carlos Tavares, a PSA első embere a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Arról is írtunk, hogy ez nem jelent jót a szentgotthárdi Opel-gyárnak, ahol 1,2 literes, turbófeltöltős benzines motorokat gyártanak.

Kaszás Zoltán, a szentgotthárdi gyár sajtófelelőse lapunknak akkor azt mondta, a gyár évtizedekre tervez, az itt gyártott motor a PSA-csoport legfontosabb benzinmotorja, Opel, Peugeot és Citroen autókba is szerelik, és a szentgotthárdi gyár ennek a motornak a legnagyobb volumenű gyártója. Hozzátette, biztos benne, hogy a benzinmotoroknak még évtizedekig lesz fontos szerepük.

Kaszás most a Magyar Nemzetnek azt mondta, teljes gőzzel termel a motorgyár az üzemben három műszakban gyártják a tulajdonos, a francia PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját, ez a lendület pedig a következő időszakban is kitart majd.

❤️ Nélküled nem tudjuk megírni! Ajánld fel adód 1%-át a Nyugat.hu-nak
Adószámunk: 18889332-2-18 Nyugat Média és Világháló Egyesület
Segítség és letölthető nyilatkozat ide kattintva érhető el.
Köszönjük nektek! ❤️

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság

Tovább az oldalra