Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tényleg csak néhány éve van a szentgotthárdi Opel-gyárnak?

Nem folytatja a belső égésű motorok fejlesztését a PSA, de a szentgotthárdi gyár évtizedekre tervez előre.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem folytatja a belső égésű motorok fejlesztését a PSA, amely a szentgotthárdi Opel-gyár tulajdonosa, és ezzel lassú halálra ítélte az üzemet - írja a magyar Nemzet .

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a Reuters Automotive Summit konferencián ezt az EURO7-es kibocsátási norma bevezetésével indokolta. A 2025-ben életbe lépő szabályozás gyakorlatilag lehetetlenné teszi belső égésű motorral szerelt autók forgalomba helyezését az Unióban. Így a gyártóknak rövidesen dönteniük kell a belső égésű motorok sorsáról.

Mindez nem sok jót ígér az olyan gyáregységeknek, amelyek kizárólag belső égésű motorokat gyártanak, és közéjük tartozik a szentgotthárdi Opel is - írta a lap.

Januárban kezdték el az új motorosk sorozatgyártását
MTI/Varga György

Felhívtuk Kaszás Zoltánt, a szentgotthárdi gyár sajtófelelősét, aki azt mondta, a gyár évtizedekre tervez. Emlékeztetett rá, hogy idén januárban kezdődött el Megkezdődött az új PSA motorok sorozatgyártása a szentgotthárdi Opel gyárban January 09. 16:47 a PSA saját fejlesztésű háromhengeres benzines turbó motorjainak gyártása. Márciusban a járvány miatt egy időre leállt a gyár, de a május közepi újraindulás óta teljes kapacitással működik, három, négy műszakban.

Megjegyezte, a Szentgotthárdon gyártott háromhengeres turbómotor a PSA-csoport legfontosabb benzinmotorja, Opel, Peugeot és Citroen autókba is szerelik, és a szentgotthárdi gyár ennek a motornak a legnagyobb volumenű gyártója.

Kaszás szerint biztos, hogy a következő, hosszú időszakban a belső égésű benzinmotoroknak fontos szerepe lesz az autóiparban, akár önálló motorként, akár hibrid hajtás részeként. A szentgotthárdi motort ugyanis hibrid autókba is szerelik.

Mint mondta, a motor újabb fejlesztései már készen vannak, ezek a következő években kerülnek gyártásba. Az autóiparban 10-15 évre előre határozzák meg a fő irányokat, Kaszás biztos benne, hogy a benzinmotoroknak még évtizedekig lesz fontos szerepük.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egyébként október elején járt a szentgotthárdi gyárban Szijjártó beruházásokról tárgyalt az Opel gyárban October 11. 12:36 , ahol újabb fejlesztésekről, lehetséges beruházásokról tárgyalt.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Gazdaság

Hirdetés