Piaci változásokra reagálva jelentősen átalakítják a Tesco áruházakat, többek között megszüntetik a műszaki részleget – írja a Magyar Nemzetre hivatkozva a HVG.hu.
A felszabadult eladótér helyére divatmárkákat árusító üzleteknek, pénzváltónak, éttermeknek, gyógyszertáraknak, postának adják bérbe.
A cég jelenleg a magyar lakosság 75 százalékát éri el, így nem terveznek új áruházakat nyitni, inkább a meglevőket fejlesztik.
Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a nagyobb alapterületű hipermarketek helyett egyre többen szeretnek kisebb üzletekben vásárolni, erre kell a cégnek reagálnia.
A cég az év elején Nagy-Britanniában azt jelentette be, hogy bezárja a friss élelmiszereket áruló pultjainak egy részét, mert egyre jobban sietnek az emberek a bevásárlással és hogy ezzel is spóroljanak a munkaerőköltséggel.
Az első magyarországi Tesco egyébként Szombathelyen nyílt 1994-ben.