Az 50 km/h helyett 30 km/h sebességkorlátozást az emberi fül nagyjából ugyanúgy érzékeli, mint a forgalom felére csökkentését - írta az osztrák VCÖ mobilitási szervezet a statisztikai adatokra hivatkozva.
Az Osztrák Statisztikai Hivatal friss adatai alapján a 16 éves és idősebb lakosság 34 százaléka jelezte, hogy közlekedési zajnak van kitéve, ez összesen 2,57 millió embert jelent. 84 százalékuk a gépjárműforgalmat, 10 százalék a légi forgalmat, 6 százalék pedig a vasúti és villamosforgalmi közlekedést említi fő zajforrásként.
Betegséget is okozhat az állandó zaj
A VCÖ szerint a tartós zajszennyezés alvászavarokat, magas vérnyomást, sőt szívrohamot és stroke-ot is okozhat. De létezik megoldás, hiszen a sebesség csökkentésével a közlekedési zajterhelés is csökken. A közlekedési szervezet azt javasolja, hogy az érintett területeken alacsonyabb sebességkorlátozást vezessenek be.
Magyarországon éppen most készítik elő a KRESZ átfogó módosítását Jön az új KRESZ: lesznek autópályaszakaszok, ahol 140 km/h lesz a megengedett sebesség February 19. 07:45 , a tervek között szerepel, hogy az óvodák és iskolák közelében 30 km/órára korlátoznák a sebességhatárt. A jelenlegi szabályozásban is benne van az úgynevezett lakó- és pihenőövezet, amit táblával jeleznek, és ahol szintén 30 km/h a megengedett maximális sebesség.
De időről időre felmerül az is, hogy a lakóterületeken belül egységesen 30 km/h legyen a megengedett maximális sebesség. Több nyugati nagyvárosban, például Párizsban, Milánóban, Brüsszelben, Helsinkiben már bevezették a 30-as korlátozást.
A korlátozás ellen tiltakozók azzal érvelnek, hogy a lassabb forgalom torlódásokhoz és a környezet nagyobb terheléséhez vezet.
Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére, ezért kérjük, szavazzanak: