Tudja meg ön is, mi az a hidegaszfaltozás - A Szova válasza a Petőfi-telepi kátyúzásra

Olvasónk szerint nevetséges pénzkidobásról van szó, a városi cég viszont elmagyarázza a technológia lényegét.

Néhány nappal ezelőtt tettük közzé Olvasói fotó: Sárba dobott aszfalt mint útfelújítás 2019. December 17. 14:40 azt az olvasói fotót, amely a szombathelyi Vidos József utcában készült.

Készítője kísérőlevelében Olvasói fotó: Sárba dobott aszfalt mint útfelújítás 2019. December 17. 14:40 nevetségesnek minősítette a képen látható kátyúzási technológiát, amely szerinte ebben a formájában pénzkidobás.

Az olvasói fotó
Olvasó

Időközben megérkezett a Szova Zrt. reagálása is.

Ebben a városi cég egyrészt azt közli, hogy az aszfalt nem vizes és sáros, hanem előkészített felületre került, másrészt elmagyarázza a hidegaszfaltos kátyúzási technológia lényegét.

Azt is megerősítik, amit mindannyian sejtettünk eddig is: Szombathely útjai elöregedtek, azokat 15-20 évente fel kellene újítani.


A Szova reagálása:

"A SZOVA Nonprofit Zrt. Építési csoportja Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata megrendelésére végez kátyúzási munkákat a város területén. Az írásukban említett Vidos József utca úthibáit hidegaszfaltos kátyúzással javították ki munkatársaink. Vizes, sáros felületre természetesen nem, kizárólag előkészített, a szennyeződésektől, esetleges jégtől, víztől megtisztított lyukba helyeznek aszfaltot.

A rendszeres csapadék és a folyamatos hőmérsékletingadozás elősegíti a gödrök kialakulását, növeli a kátyúk számát és méretét. A kisebb repedésekbe nappal beszivárgott víz az éjszaki fagyok során szétfeszíti az aszfaltréteget, ezáltal további repedéseket hoz létre.

A téli időszak meleg aszfalt beépítésére nem alkalmas és az aszfaltkeverő üzemek is zárva tartanak, a kátyúkat ezért hideg aszfalttal lehet javítani, mart aszfalttal pedig a padkák, parkolók javítását lehet elvégezni.

A hidegaszfalt könnyen felhasználható, kátyúzó keverék. Nem termikusan köt, hanem tömörítés útján. A hidegaszfalt kátyúba történő bedolgozása saját erővel (döngölés), géppel (vibrálás) történik, utána azonnal terhelhető, rugalmas utántömörödő felületet biztosít. A forgalom hatására az aszfalt rögzül, véglegesen betömörödik. Nagyobb felületű útjavításokra viszont ez az anyag nem alkalmas, kizárólag kátyúk okozta balesetveszélyek elhárítására szolgál.

Mind tapasztaljuk, hogy Szombathely úthálózata jelentősen elöregedett, egyre több kátyú keletkezik az utakon. A kátyúzás nem oldja meg az úthibák tartós kijavítását, ahhoz az utak teljes felújítására lenne szükség, amire az út terhelésétől, a forgalomtól függően 15-25 évente kellene sort keríteni.


Potyondi Nikolett
kommunikációs és HR munkatárs
SZOVA Nonprofit Zrt."
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hasznos