A szombathelyi városvezetés elégedett a jelenlegi parkolási rendszerrel

Közben több nagyvárosban már alternatív megoldásokkal kísérletezgetnek.

„Az nekem furcsa, hogy Magyarországon az emberek úgy gondolják, hogy azzal, hogy megvették az autót, a jogot is megvették ahhoz, hogy a közterületen ingyen tárolhatják az autóikat.”

Mindezt külföldön élő ismerősöm közölte, aki egy olyan országban él, ahol egyáltalán nem természetes ez a fajta igény. Pontosabban ennek az igénynek a kielégítése.

Bécsben például úgy oldották meg nemrég a kérdést, hogy az egész városra kiterjesztették a fizetős parkolást. Így sikerült Bécsben megoldani, hogy mindenhol legyen parkoló 2023. March 07. 09:01 Így egyrészt hatalmas területek szabadultak fel, amelyeket átadták a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak, másrészt megszűnt az a nálunk is ismert jelenség, hogy a fizetőövezet határán túlzsúfoltak a parkolók és a helyi lakosok nem találnak helyet.

Nem mellékesen a megnövekedett parkolási bevételeket az osztrák fővárosban a tömegközlekedés fejlesztésére használják, így gondolva a jövőre is.

Szombathely
Mészáros D. Zsolt

De nem kell Bécsig menni drasztikusabb megoldásokért.

Budapesten tavaly ősszel alapjaiban változott a parkolási rendszer. A korábbi 27 (!) féle zónatípus helyett már csak 4 van, ami az esetek többségében nemcsak jelentős drágulást, de jóval hosszabb fizetési időszakokat is jelent. A 600 forint/órás „A” zónákban már este 22 óráig kell fizetni, de a „B” zónák is megnyúltak 20 óráig.

Néhány kerület ennél is bátrabban nyúlt a rendszerhez.

A „klímastratégia és a gyalogosbarát várossá válás jegyében” Józsefvárosban ez év elején keményített be az önkormányzat.

Itt korábban ingyenesen parkolhattak az itt lakók, de most fizetniük kell: aki az „A” zónában lakik, annak évente és lakásonként az első autóra 30 ezret, a „B” zónában 24 ezret, a „C” zónában 18 ezer forintot. A második autóra ennél sokkal többet.

Néhány héttel ezelőtt Ferencváros azzal került az országos hírek központjába, hogy bejelentette: este 6 és reggel 7 között nem hagyhatják ott az autóikat azok, akik nem a kerületben laknak. Aki így tesz, azt 10 ezer forintra büntetik a közterület-felügyelők.

Mindezeket a példákat elküldtük a szombathelyi városvezetésnek, azt tudakolva, hogy tervezik-e a város fizetős parkolási rendszer megváltoztatását, és ha igen, akkor

milyen irányvonalban gondolkodnak?

A hivataltól ez a rövid válasz érkezett:

Nem tervezzük a parkolási rendszer megváltoztatását, a jelenlegi megfelelőnek bizonyul a gyakorlatban is.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, Ha jönnek az uniós pénzek, sok parkolót építenek Szombathelyen 2023. March 30. 19:26 a városban tavaly augusztusban változott a rendszer.

Ekkor vezették be a 600 forintos díjat a kiemelt (piros) övezetekben, igaz, közben a második (sárga) és harmadik (zöld) övezetben grátiszként egy, illetve két óra ingyenes parkolást kapnak az autósok.

Az önkormányzat válaszából az derül tehát ki, hogy szerintük minden rendben van a szombathelyi parkolási helyzettel. Azt mi tesszük hozzá, hogy ezzel nem lesz gyalogos- és kerékpárosbarát a rendszer, mint ahogy az újabb parkolóktól sem.

Még a március végi közgyűlés döntött úgy, hogyha egyszer ideérnek az uniós pénzek, azok egy jelentős részét majd új parkolók építésére költi Ha jönnek az uniós pénzek, sok parkolót építenek Szombathelyen 2023. March 30. 19:26 a város. Ahol valószínűleg ingyen lehet majd közterületet foglalni az autókkal.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet