Új autóipari gyárat nyitott a thyssenkrupp Jászfényszarun

A mintegy 33,5 milliárd forintból épült gyárba, a magyar kormány több mint 10,5 milliárd forintot fizetett.

Új gyárat nyitott az autóipari alkatrész és alapanyag beszállító thyssenkrupp Component Technology pénteken Jászfényszarun. Karsten Kroos, a thyssenkrupp Component Technology üzletágának vezérigazgatója a gyár avatásán hangsúlyozta, hogy Magyarország az európai autóipar egyik fontos szereplőjévé vált az elmúlt években, tavaly mintegy 480 ezer autó készült itt.

A mintegy 33,5 milliárd forintból, a magyar kormány több mint 10,5 milliárd forintos támogatásával, zöldmezős beruházással megépült gyárkomplexum mintegy 500 új munkahelyet teremt a telephelyen 2019-ig. Az új gyárban elektromechanikus kormányrendszerek és hengerfejbe integrált vezérműtengelyek készülnek német és nemzetközi autógyáraknak. Az elmúlt hónapokban fejeződött be Jászfényszarun az új futómű- és meghajtás-alkatrész előállító üzem építése is.

Gyárat avatott Jászfényszarun a Thyssenkrupp
MTI/ Koszticsák Szilárd

Az új üzemcsarnok avatásán jelen volt Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Debrecenben épül a vállalat rugókat és stabilizátorokat előállító üzeme, amely még ebben az évben megkezdi a sorozatgyártást. Az ügyfelektől már elnyert megbízások tették szükségessé a termelési kapacitások bővítését Magyarországon. Ezzel a thyssenkrupp alkatrész üzletága tavaly 14 százalékkal növelte árbevételét - mondta a vezérigazgató.

Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Component Technology Hungary Kft. ügyvezetője ismertette, a thyssenkrupp Európában először Jászfényszarun von össze két különböző terméktechnológiát egy telephelyen. A tevékenységek összekapcsolása komoly előnyt jelenthet a költséghatékonyságban, és a vállalat ezeket a kettős telephelyeket az elmúlt években már sikeresen vezette be Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban.

A thysenkrupp Győrben futómű összeszerelő üzemet valamint magyarországi autóipari ügyfelek számára egy acélipari szolgáltató központot működtet. A vállalat Budapesten üzemelteti szoftverfejlesztési kompetencia központját, ahol csaknem 700 mérnök fejleszt a nemzetközi autóipar számára szoftvermegoldásokat elektromechanikus kormányrendszerekhez, illetve olyan új alkalmazásokat, mint amilyen a steer-by-wire (a mechanikus kapcsolatok helyett csupán elektronikus összeköttetést biztosító megoldás) vagy az önvezető rendszerek.

A thyssenkrupp Magyarországon az autóiparban összesen mintegy ezeregyszáz munkatársat foglalkoztat. A kiosztott sajtóanyag szerint tízből kilenc prémium kategórájú autó a thyssenkrupp termékeivel készül, és minden harmadik teherautóban megtalálhatók a vállalat hajtómű alkatrészei. A társaság 1999-ben kezdte meg Magyarországon a "okos" kormányrendszerek fejlesztését, amelyek az állandóan energiát igénylő hidraulikus rendszerek helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ezek a rendszerek csak akkor vesznek fel energiát, ha a kormányt ténylegesen elforgatják, ezért autótípustól függően akár 0,3 liter üzemanyagot is megtakarítanak száz kilométerenként, ráadásul műszakilag megbízhatóbbak a hagyományos, hidraulikus rásegítéseknél, és kevesebb karbantartást igényelnek.

A szoftveres vezérlés biztonsági és kényelmi funkciók egész sorát teszi lehetővé, mint amilyen az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens, ráadásul az önvezető autók számára nélkülözhetetlen hozzáférést képes biztosítani a kormányrendszer irányításához.

A nyilvános cégadatok szerint a Magyarországon bejegyzett thyssenkrupp Presta Hungary Kft. értékesítési nettó árbevétele meghaladta a 46, 6 milliárd forintot a 2016. októbertől 1-től 2017. szeptember 30-ig könyvelt időszakban, ez 3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság