Az INRIX közlekedéskutató vállalat 5 kontinens 38 országának 1360 városát nézte meg közelről, elsősorban a közlekedési dugókat vizsgálva.
A módszer amilyen „egyszerű”, olyan megbízható: 300 millió autós mobilalkalmazásaiból gyűjtik ki az adatokat, ezeket elemezve aztán éves listát adnak ki.
Ezen meg lehet nézni, hogy melyik városok a legrettenetesebbek a közlekedés szempontjából (2017-ben Los Angeles volt, ahol évi 102 órát töltött dugóban minden egyes autós), de lehetőség van az országokra való szűrésre.
Magyarországon tíz nagyobb város került be a mérésbe, amely némi meglepetésre azt mutatja, hogy nem a fővárosban, hanem Debrecenben a legrosszabb az autós közlekedés.
Míg Budapesten „csak” évi 24 órát töltenek az autósok a dugókban, addig a debreceniek eggyel többet.
A listára két nyugat-magyarországi város is felkerült.
Szombathelyen a közlekedési torlódásokban való ücsörgés 11, míg Győrben 10 órát vesz el éves szinten az autósok életéből. Ez naponta 2,5-3 percet jelent (az INRIX évi 240 munkanappal számol), ami nem tűnik olyan soknak, viszont hozzá kell tenni, hogy ez az átlag, amiben mindenki benne van, az is, aki hetente egyszer áll ki a garázsból.
Érdekes mellékadat, hogy az összes autózásnak mekkora hányadát teszi ki dugóban való ácsorgás.
Szombathelyen ez a szám 6%, míg Győrben 4%, ami azt jelenti, ezekben a városokban évente összesen 7-8 napot (!) tölt egy átlag autós az autójában.
A szomszédos Ausztria városaiban hasonlóak a számok, kivéve Bécset, ahol átlagosan 40 órát ülnek az autósok a dugókban, amivel az osztrák fővárosnak sikerült beverekednie magát a nem túl dicsőséges top 100-ba.