Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ráparáztál a vizsgákra? - Itt van 5 tuti tipp, hogyan pörgesd fel az agyad

Patentre turbóznád magad vagy épp csak átsuhannál? Összegyűjtöttünk néhány trükköt a túléléshez, hogy könnyebben átvészeld ezt az időszakot!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

1. Pihend ki magad!

A legfontosabb, hogy kipihenten állj neki a tanulásnak! A megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés nem csak a testi, hanem a szellemi frissesség megőrzése miatt is fontos. Már azzal hatalmas lépést teszel koncentrációd növelése érdekében, ha eleget alszol (napi 7-8 órát). Próbálj meg lehetőleg mindennap időben felkelni és lefeküdni, azonos időpontokban! Ez egyfajta rendszerességre szoktat, amivel kordában tudod tartani az életedet és koncentrációs képességeidet is.

giphy.com

2. Figyelj oda arra, hogy mit eszel!

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

A tanulás előtt legjobb, ha egy kiadós reggelivel kezdesz. A teljes kiőrlésű gabonaféléket mindenképp vedd fel az étlapodra! Ezekben rengeteg rozs található, ami segíti a megfelelő vércukorszint fenntartását. Ha reggel fogyasztod, egész napra ellát elegendő energiával. Emellett az sem mindegy, hogy mit eszel napközben. Fogyassz lazacot, mert gazdag omega-3-zsírsavban, így segíti az agy megfelelő működését. Nem feltétlenül szükséges, hogy friss hal kerüljön a tányérodra, a konzerves verzió is ugyanúgy megteszi a hatását. Emellett nyugodtan bedobhatsz párkocka csoki is, mert ezzel pillanatok alatt feltúrbozhatod az agyműködésedet!

giphy.com

3. Ne fuss versenyt az idővel!

Kucorodj le egy csendes, nyugodt helyre, ahol jól érzed magad és nem zavarhat senki a tanulásban. Tervezd meg az időbeosztásodat és tartsd az ütemet! Így a tételhegyek átnyálazása mellett még egy kis szórakozás is beleférhet a vizsgaidőszakba.

4. Kerüld a gyakori szüneteket!

Az emberi agy 45-60 perces igénybevétel után fárad el, tehát óránként 10-20 percre nyugodtan megszakíthatod a tanulást, ha úgy érzed, hogy szükséged van rá. Ilyenkor felfrissül az agyad, ezután pedig újult erővel folytathatod a dolgaidat. A túl gyakori megszakításokat azonban inkább kerüld, mert így kizökkensz a ritmusból. Lehet, ilyenkor még nagyobb a csábítás, hogy lecsekkold a facebook oldalad vagy megnézz egy szuper filmet, de légy erős!

giphy

5. Így frissülhetsz fel teljesen!

Nem mindegy az sem, hogy mivel töltöd a szüneteket. A legjobb ilyenkor, ha kikapcsolod egy kicsit a gondolataidat. Egy nyugtató zene vagy épp a teljes csend sokat segíthet az ellazulásban, de felpörgethet magad egy rövid sétával is a friss levegőn.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Életmód

Hirdetés