Megtörtént a karácsonyi csoda? Van rosszabb, mint a MÁV!

Megérkezett Európa legrosszabb vasúttársaságainak rangsora.

A Transport and Environment (T&E) kampánycsoport elkészítette a kontinens vasúttársaságainak rangsorát, és bár ne tették volna. Az eredmény Európa szerte lesújtó, drága jegyek, a szolgáltatások minősége egyre romlik, de a 27 vizsgált vasúttársaság közül mégsem a MÁV áll a lista legvégén - írja a vg.hu.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

A T&E a felmérés során arra jutott, hogy a vasúti ágazat komoly reformra szorul, mert a vasúttársaságok nem minden esetben képesek kielégítő szolgáltatást nyújtani az utazóközönség számára. S mivel a szektor nem tudja magát jelentős javulásra bírni, ezért politikai beavatkozást sürgetnek a kampánycsoportnál.

Kritériumok és eredmények

A T&E az alábbi szempontok alapján rangsorolja a vasúttársaságokat:

  • jegyárak,
  • különleges viteldíjak és kedvezmények,
  • megbízhatóság,
  • foglalási tapasztalat,
  • kártérítési politika,
  • utazási tapasztalat,
  • éjszakai utazás és kerékpárszállítás.
  • Ezek alapján az olasz Trenitalia lett az első, ők a megszerezhető 10 pontból 7,7-et szereztek meg, talán nem meglepő, hogy ők kínálják a legjobb utazási élményt is. A második helyen holtverseny alakult ki a svájci SBB és a cseh RegioJet között. Mindkét vasúttársaság 7,4 pontot kapott, s míg előbbi a vonatai pontosságára lehet büszke, addig utóbbi a kontinens legkedvezőbb jegyárait kínálja az utazni vágyóknak.

    A feketeleves

    Meglepetésre a francia Eurostar lett a legutolsó, mindössze 4,9 pontot tudtak összekaparni a felmérésben. A magas árak mellett rengeteg késést produkáltak. Az összevetésben majdnem kétszer olyan drágák a vonatútjaik, mint más európai országoké (nagyjából azonos távokat tekintve, természetesen). Emellett az éjszakai vonatközlekedés és kerékpárszállítás kategóriában 0 pontot értek el.

    Az Eurostar előtt a görög nagysebességű Hellenic Train végzett, nekik 5,1 pontjuk lett, majd egy újabb holtverseny következik a szintén francia Ouigo és a svéd Snalltaget között, ők 5,2 pontot szereztek. A másik francia cég is az éjszakai vonatközlekedés és kerékpárszállítás kategóriát nullázta ki, míg a svédek a megbízhatóságukra nem kaptak pontot, mivel az utasaik járatkimaradásokra és gyakori késésekre panaszkodtak.

    Tekintve a honi viszonyokat, kissé meglepő, sőt egyenesen karácsonyi csoda, hogy a MÁV az alsó középmezőnyben végzett, a hihetetlennek tűnő 5,8 ponttal. A felmérés érdekessége, hogy a magyar vasúttársaság nem szolgáltatott adatokat a késéseit illetően, így a megbízhatóságra kapásból 0 pontot kaptak.

    Nem jó, nem tragikus

    A politikának is voltak válaszai a felmérésre. Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen máris egy egységes digitális helyfoglalási és jegyértékesítési rendelet megalkotását sürgeti. A megoldás kétségtelenül hasznos, ha valaki vonattal szeretné keresztülszelni Európát, hiszen egy ilyen felületen több vasúttársaság szolgáltatásait tudná igénybe venni egyszerre.

    A rendszer másik előnye pedig az lenne, hogy ezzel kicsit egységesíteni is lehetne a nemzetközi vonatközlekedést, nem kellene annyit aggódni a csatlakozások elérése miatt. A rendszer bevezetése pedig magával hozná az uniós utasjogok egyszerűbb érvényesítését, mert egy egységesített rendszerben könnyebbé válhat a késések miatti kártérítések ügye is.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közlekedés