16 290 forintról emelkedett 26 700 forintra az M1 kategóriájú, normál személyautók időszakos műszaki vizsgálatának alapdíja, ugyanakkor a piaci alapon működő, magán vizsgaállomások szolgáltatási díja is hasonló mértékben emelkedik, így a jó ideje megszokott 25-30 ezer forint helyett hirtelen 50 ezer forint körüli összeggel kell majd számolni - írja a Totalcar.
Az áremelkedés még drasztikusabb a nagyobb teherautók esetén: minden egyéb költséggel együtt közel 150 ezer forint lehet az évente esedékes összeg kizárólag a műszaki vizsgáztatásra, amit a fuvarozók be fognak építeni áraikba, ami további általános drágulásokhoz vezet.
A lap szerint sokan halogatják autójuk szervizeltetését a vizsgáig, ezért hosszú idő után most találkoznak az emelkedő alkatrész- és szervizköltségekkel, ami néhány kopó-fogyó alkatrész cseréje, és egy általános karbantartás szintjén is százezres nagyságrendű tétel, és akár duplája is lehet a két évvel ezelőttinek.
Emellett drágul az eredetiségvizsgálat, a rendszámtábla és emelkedik a regisztrációs adó is: a korábbi 17-20 ezer forint helyett 23-27 ezer forintra nő az autóvásárláskor kötelező eredetiségvizsgálat díja február 1-jétől, viszont továbbra is rögzített, hatósági díj marad.
A regisztrációs adó március 1-jén emelkedik, ennek részleteit csak februárban közli a NAV, az adó mértékét pedig ezek után nem hajtásmódtól, hanem teljesítménytől teszik függővé.
Egy pár rendszámtábla legyártása a korábbi 8500 forint helyett 11 475 forint lesz, az egyénileg kiválasztott rendszámok esetén pedig jóval nagyobb az emelés.
A lap szerint most még azoknak is érdemes lehet autót vizsgáztatni, akiknek csak 2-3 hónap múlva jár le a műszakijuk, ráadásul a műszaki vizsgáztatóknál ilyenkor holtszezon van.