A mai napon elfogadta az Országgyűlés azt a törvényt, mely csökkenti a minimális szolgáltatási szintet, így ezen túl már csak napi két járatnak kell majd közlekednie a járásközpont és a vármegyeszékhely között, a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint Budapest és a vármegyeszékhelyek között - hívta fel a figyelmet Facebook-posztjában Vitézy Dávid, aki szerint ezzel Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkításokat készít elő.
Vitézy azt is megjegyezte, hogy a törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. A törvény azt is írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.” Ami azt jelenti, hogy "ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van" - magyarázza a szakember.
Végül hozzáteszi, hogy "fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában - és jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire. Hisz ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban."