Átadták a 86-os főút Körmend és megyehatár közti szakaszát

9,2 km-ről van szó, 11.5 tonnásra erősítették meg az útburkolatot.

A felújítás során a régi, helyenként csak 6 méter széles burkolatot 7,5 méterre szélesítették, a szakasz teljes hosszának 40 százalékán kicserélték a pályaszerkezetet is. Átépítették Körmendnél a 8. és 86. sz. főutak körforgalmi csomópontját, Szőcén külön járdát is kiépítettek. A körmendi Rába-hidat és a Szemcse-megyefői árokhidakat is korszerűsítették.

Tavalyi kép: épül a körforgalom a 86-os és 8-as főutak kereszteződésében
Garai Antal Atom

A felújítás költségeinek 85 százalékát az Európai Unió fizette, 15 százaléka hazai forrás volt.

A 86-os főút Zala felé vezető nyomvonaláról sokáig vita volt, a zalai lobbi a Szombathely-Vasvár-Zalaegerszeg irányú M9-est támogatta azzal, hogy a 86-os déli szakaszát felújítani sem érdemes. Az M9-esről végül nem tudtak le, csak beláthatatlan távolságra halasztották el megépítését.

Sok lesz a 2x1 sávos szakasz

A viták után elkezdődhetett a Szombathelytől délre fekvő szakaszok felújítása, első lépésként az Egyházasrádóc és Körmend közti 2x2 sávos rész épült meg. Ehhez csatlakozik majd a Szombathely elkerülőtől induló új nyomvonal, amit a tiltakozások ellenére 2x1 sávosra terveznek.

Tavalyi kép: épül a körforgalom a 86-os és 8-as főutak kereszteződésében
Garai Antal Atom

Tavaly elkészült Körmendnél a 8-as és 86-os főutak kereszteződésében lévő körforgalom felújítása, és utána indult a Körmendtől délre, a zalai megyehatárig vezető rész felújítása, amit most adtak át. Ez a szakasz szintén 2x1 sávos, a tervezők szerint a forgalmi adatok ezt indokolják.

Meg kell azonban jegyezni, hogy a 86-os főút sokat emlegetett zsúfoltságát az északi-déli teherforgalom okozza, ami Rédicsnél hagyja el az országot. A burkolatmegerősítés javítja majd a helyzetet, de a forgalom épp olyan sűrű marad, mint korábban.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Aktuál