A felújítás során a régi, helyenként csak 6 méter széles burkolatot 7,5 méterre szélesítették, a szakasz teljes hosszának 40 százalékán kicserélték a pályaszerkezetet is. Átépítették Körmendnél a 8. és 86. sz. főutak körforgalmi csomópontját, Szőcén külön járdát is kiépítettek. A körmendi Rába-hidat és a Szemcse-megyefői árokhidakat is korszerűsítették.
A felújítás költségeinek 85 százalékát az Európai Unió fizette, 15 százaléka hazai forrás volt.
A 86-os főút Zala felé vezető nyomvonaláról sokáig vita volt, a zalai lobbi a Szombathely-Vasvár-Zalaegerszeg irányú M9-est támogatta azzal, hogy a 86-os déli szakaszát felújítani sem érdemes. Az M9-esről végül nem tudtak le, csak beláthatatlan távolságra halasztották el megépítését.
Sok lesz a 2x1 sávos szakasz
A viták után elkezdődhetett a Szombathelytől délre fekvő szakaszok felújítása, első lépésként az Egyházasrádóc és Körmend közti 2x2 sávos rész épült meg. Ehhez csatlakozik majd a Szombathely elkerülőtől induló új nyomvonal, amit a tiltakozások ellenére 2x1 sávosra terveznek.
Tavaly elkészült Körmendnél a 8-as és 86-os főutak kereszteződésében lévő körforgalom felújítása, és utána indult a Körmendtől délre, a zalai megyehatárig vezető rész felújítása, amit most adtak át. Ez a szakasz szintén 2x1 sávos, a tervezők szerint a forgalmi adatok ezt indokolják.
Meg kell azonban jegyezni, hogy a 86-os főút sokat emlegetett zsúfoltságát az északi-déli teherforgalom okozza, ami Rédicsnél hagyja el az országot. A burkolatmegerősítés javítja majd a helyzetet, de a forgalom épp olyan sűrű marad, mint korábban.