Nyolcszáz kilométernyi vasútvonalat és 900 vasutast kell átvennie a GYSEV-nek a MÁV-tól

Feladat lesz bőven, pénz már kevésbé.

Május 29-éig kell átadadnia a MÁV-nak a nyolcszáz kilométernyi vasútvonalat. Az átállás lényege, hogy a soproni székhelyű vasúttársaság – amelynek tulajdonosi köréből a magyar állam a közelmúltban vásárolta ki a Strabagot, és vált többségi tulajdonossá – lesz a szolgáltatás-javítás letéteményese a teljes Nyugat-Dunántúlon - írja az iho.hu.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Pénzt, paripát és fegyvert azonban nem igazán kap ehhez a GYSEV, értsd, a járműállományt a MÁV-Start Zrt. adja, és arányosan a pénz sem lesz több – jelenleg az infrastruktúra-kezelésre fordítható országos büdzséből kilenc százalék jut Sopronnak. A változással már 18 az előirányzott, holott a kezelt hálózat és a vonatközlekedés nagysága szakértők számításai szerint 29-et indokolna.

A minisztérium pénz helyett 900 munkavállaló átadásával kívánja a GYSEV terheket csökkenteni.

A GYSEV most kiderült bővülése szoros összefüggésben van Lázár János, építési és közlekedési miniszter október legelejei, a kétharmados tulajdonosi többség tudatában tett kijelentésével, azaz „a célunk az, hogy a GYSEV regionálisan is jelentős szereplővé nőhesse ki magát, amelynek nemcsak a magyarok és az osztrákok, de a közép-európai térség polgárai is haszonélvezői lesznek”.

A GYSEV Zrt. május végétől többek között olyan vasútvonalakat kezel majd, mint teljes egészében a Bakonyt hosszában átszelő 20-as (Székesfehérvár–Szombathely), az ugyancsak bakonyi érintettségű Veszprém–Győr (11-es), a 26-os keszthelyi, a rábaközi Pápa–Csorna (14-es), vagy délebbre a szlovén államhatárt a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonallal összekötő 25-ös (Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk–Boba), valamint a 17-es Nagykanizsáig.

A Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. vasútvonalainak a bővítése a Sopron–Szombathely viszonylat 2001-es MÁV-tól való átvételével kezdődött. A vasúttársaság területe 2006 decemberében tovább gyarapodott a Szombathely–Szentgotthárd vasútvonallal, majd az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján 2011. október 1-jétől az üzemeltetést, december 11-től pedig a közszolgálati személyszállítást vette át a Rajka–Hegyeshalom–Csorna-Répcelak–Porpác, a Porpác–Szombathely, a Szombathely–Kőszeg és a Szombathely–Zalaszentiván vasútvonalon. A GYSEV hálózata jelenleg az ausztriait is beleértve nem haladja meg a 440 kilométert, így plusz nyolcszáz jelentős változást jelent.

December 16-án tartja a GYSEV a hagyományos, karácsonyi munkavállalói ünnepségét, a díszvendég Lázár János lesz. A vasúttársaság soproni, Mátyás király utcai főhadiszállásán akkoron várják a változások hivatalos bejelentését.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Ha további híreket és információkat is szeretne megtudni Sopronból és környékéről, iratkozzon fel az enyugat.hu facebook oldalára

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság