Madonnáról mindenkinek van véleménye, ilyen vagy olyan, de van. A popszakmában eltöltött 4 évtizede alatt így vagy úgy valamilyen módon hatással volt és van mindenki életére. Igen mondhatja most az, aki épp e sorokat olvassa, hogy „azenyémreaztánbiztosnem”, pedig hihetetlen hatással volt a műveszet megannyi területére, a divatra, a film világra, a politikára.
Az év elején bejelentett több, mint 70 állomásos koncert turnéra pillanatok alatt elfogytak a jegyek nagyjából az összes meghirdetett showra. Majd be indult a gépezet melynek fő hajtókereke Madonna. Megjelent egy díjat átadni az idei Grammy gálán, ahol készült pár valóban előnytelen kép róla, a fura, alig felismerhető popikonról.
Lelkes rajongóként talán elhisszük, hogy direkt csináltak róla hosszú záró idejű lencsével képet és neki az volt a fontos, hogy a díjat átadhassa. Legyen. Azzal viszont nyilván tisztában volt, hogy bizonyos esztétikai arckezelések -botox és társai – nem egy nappal gyógyulnak, tehát a nyilvános megjelenés és az esztétikai kezelések között mennyi időnek kellene lenni.
Hogy mi az igazság? Valószínűleg nem fogjuk megtudni. De működött, hisz ő beszélhetett a kora miatt őt érő támadásokról, hogy nem kellene már így viselkednie, öltöznie, vissza kellene vonulnia stb. Valamint a Celebration Tournak keresztelt show is folyamatos beszédtéma volt. A köztudottan maximalista, irányitás mániás Madonna, hogy fog kinézni, hogy fogja bírni. Mire el ült ez a téma egy picit és viszonylag nagy titkolózás, megannyi találgatás közepette bőven folyt a turné felkészülés, jött a hír: Madonna az intenzív osztályon fekszik.
Bár ez egy nem várt esemény volt és egyértelműen nem marketing fogás, talán az igazán nagy rajongók is elkezdtek aggódni. Miért nem tudja elfogadni, hogy ő is csak ember, miért tolja túl? Egy New York utcáin készült lesifotón egy slampos, vékony idős nő kapaszkodik a lámpaoszlopba míg várja, hogy áthaladhasson az úton. Sokan akkor alig akartak hinni a képeknek, pedig valóban ő volt.
Úgy tűnt ekkor, hogy jogos a félelme mindenkinek. Csak mind mi, akik kétkedni kezdtünk benne, vagy a kárörvendők, akik a bukását várták, elfelejtettünk valamit: Ő MADONNA! Kezein csak középső úját kinyújtva mutatta meg a világnak, miért is ő a Popkirálynője.
Celebration Tour – Ziggo Dome, Amszterdam 2023.12.01.
Minden Madonna rajongó pontosan tudja, hogy Ő sosem késik, mivel a királynők nem késnek, hanem mindig királynői időben érkeznek. Ha nem ülőjegyet vált az ember mert közelről szeretné látni Madonnát, akkor mindenképp egy hosszú, nagyon hosszú napra kell számítani. Az volt.
Már a koncert előtti héten megjött az email, hogy kapunyitás az eddigi helyszínekhez képest egy órával később lesz, azaz este 7kor. Kis mérlegelés és időjárás előrejelzések folyamatos figyelése után egy délután 2 órás érkezés és sorba beállás mellett döntöttünk. Mit nekünk az az 5 óra egyhelyben állás -2 fokban egy kis enyhe széllel fűszerezve.
Itt jelzem, nem mi voltunk az elsők. Valahogy eljött az este 7óra,nem mondhatni, hogy elröpült az idő, amikor bejelentették, hogy még bőven tart a sound chek és ha azzal végzett Madonna, akkor nyílhatnak az ajtók. Ez valamikor ¾ 8 előtt történt meg. Viszonylag gyorsan telt is az aréna miközben az iráni-holland származású Sevdaliza szórakoztatta a közönséget egy bő félórát. Ma már különböző fórumokon, felületeken cserélnek a rajongók infókat, így az tudható volt, hogy a királynői idő a 21:00-as kezdés helyett inkább 22:00 jelent. Az amszterdami első koncerten 22:20 volt a királynői idő. 8,5 óra várakozás nem volt egy gyalog galopp.
A show
Celebration Tour azaz az elmúlt négy évtized megünneplése. És hatalmas köszönet a királynőtől a rajongók irányába. Egy rövid felvezető után, ami azt meséli el, hogy Madonna honnan indult, milyen és milye volt akkor mikor New Yorkba érkezett, egyszer csak egy forgó színpadon kifordul és énekli a Nothing really matters c. dalát, melynek egyik legfontosabb üzente és egybe két sora is az, hogy: minden amit én adok nektek, azt mind vissza is kapom. Fejet hajt mindannyiunk előtt, akik vele voltunk végig, vagy ha csak részben is ezen a 40 éve tartó úton, mert mi is kellettünk ahhoz, hogy ő az lehessen aki ma.
A nyitó dal után aztán kezdetét veszi az ünneplés. Feleleveníti a legikonikusabb pillanatait. Felelevenednek ruhák, előző koncert showk, ikonikus megjelenései. Mindazok a vizuális élmények, amiről Ő ugrik be nekünk, mert pontosan tudjuk, hogy na ez Madonnás. Talán nincs is, vagy nehéz olyan valakit mondani még, akihez ennyi felejthetetlen megjelenést lehet kötni, mint ő. 40 dal szólal meg a közel két és fél órás show alatt. A legnagyobbak egyik másik újabb köntösben.
Ünnep ő is és a közönség is. Lehet már nem erőből es izomból táncol és ugrál végig 2,5 órát és lassúbb a bpm is, de egyértelműen látszik rajta, hogy élvezi a showt, hogy szabad, hogy megmutathatja ezt az arcát is vagy talán a kor előrehaladtával ki van ő békülve ezzel és nem dől össze a világ ha nem tű pontos koreográfiát táncol hibátlanul végig. Gitározik, sört iszik, többször emelkedik a levegő egy kabinban a több ezer fős nézők fölé. Ebben biztos nem változott, látványból csak is legjobb jöhet szóba. Körbe veszik fogadott gyereki a koncert alatt is. Mind a négy helyet kap és részt vesz a showban.
Nem csak köszönetet mond, és ünnepel, meg is emlékezik. A show első részében az Aids-ben elhunyt barátai jelennek meg sorban és mond amolyan búcsút, hisz van akitől személyesen soha nem tudott elköszönni.
A finálé előtt egy kivetítőn árnyéktáncosok jelennek meg. 80-as évekből Michael Jackson és Ő. Akkori legnagyobb slágereikből egy mix, közben a kivetítőn a róluk készült közös képek. A ma már halványuló de a gyerekbotrányai miatt megkerdőjelezett M. J. szerintem még mai bátor téma. Kevesen tudják, de egyszer a kezdet kezdetén valamelyik zenei cég nagy fejesének úgy mutatták be Madonnát, hogy ő a női Michael Jackson.
Egy jó királynő nem csak felszegett fejjel jár, pontosan tudja neki mikor kell fejet hajtania. Lehet szidni, megkérdőjelezni az énektudását, bántani külsője miatt. Nem tudom meddig kell várni, hogy hozzá hasonló karizmával, kisugárzással rendelkező női énekes lássunk a színpadon. Egy biztos a pop királynője még mindig és visszavonhatatlanul Madonna, azaz Queen Mother Madonna, ahogy Beyonce is emlegeti mostanában. Isten óvja királynőt!