Hét gyorsforgalmi úton már befejezték az idei nyárra tervezett javításokat - közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A kormány tavaly szeptember 1-től adta koncesszióba Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat 2022. August 25. 10:43 magyar gyorsforgalmi úthálózatot a Mészáros Lőrinchez és Szijj Lászlóhoz köthető konzorciumnak.
A nyertes konzorciumnak nem csak az utak működését kell biztosítania, de karbantartásokat és felújításokat is végezniük kell. Az MKIF az idén nyárra 480 km sávhosszúságú felújítást vállalt, melynek során nem csak a gyorsforgalmi utak, hanem több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is megújultak.
(A sávhossz azt jelenti, hogy ha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt hoztak szintre.)
Augusztus 1-ig az ország 98 különböző pontján több, mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, hét hazai gyorsforgalmi úton (M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7).
Ami azt is jelenti, hogy az idei nyár további részében ezeken a gyorsforgalmi utakon, így az M1-esen és az M7-esen sem lesz útlezárás felújítás miatt.
Csúszik az M1-es bővítése
Nemrég, májusban derült ki Újabb két évet csúszik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése 2023. May 10. 11:29 , hogy a kormány belenyúlt a koncessziós szerződésbe, és újabb két évet csúszik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése.
A tervek szerint az M1-es autópályát az M0-ás és Bicske között az állam, Bicskétől nyugatra, egészen Hegyeshalomig konzorcium újítja fel.
Koncesszióban tervezett útépítések:
Az állami útfejlesztések: