Az idén nyáron már nem zárják le az M1-est és az M7-est felújítás miatt

Hét gyorsforgalmi úton fejezték be az idei javításokat.

Hét gyorsforgalmi úton már befejezték az idei nyárra tervezett javításokat - közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

A kormány tavaly szeptember 1-től adta koncesszióba Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat 2022. August 25. 10:43 magyar gyorsforgalmi úthálózatot a Mészáros Lőrinchez és Szijj Lászlóhoz köthető konzorciumnak.

A nyertes konzorciumnak nem csak az utak működését kell biztosítania, de karbantartásokat és felújításokat is végezniük kell. Az MKIF az idén nyárra 480 km sávhosszúságú felújítást vállalt, melynek során nem csak a gyorsforgalmi utak, hanem több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is megújultak.

(A sávhossz azt jelenti, hogy ha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt hoztak szintre.)

Remélhetőleg nem lesznek ilyen nagy torlódások
Tánczos Mihály

Augusztus 1-ig az ország 98 különböző pontján több, mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, hét hazai gyorsforgalmi úton (M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7).

Ami azt is jelenti, hogy az idei nyár további részében ezeken a gyorsforgalmi utakon, így az M1-esen és az M7-esen sem lesz útlezárás felújítás miatt.

Csúszik az M1-es bővítése

Nemrég, májusban derült ki Újabb két évet csúszik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése 2023. May 10. 11:29 , hogy a kormány belenyúlt a koncessziós szerződésbe, és újabb két évet csúszik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése.

A tervek szerint az M1-es autópályát az M0-ás és Bicske között az állam, Bicskétől nyugatra, egészen Hegyeshalomig konzorcium újítja fel.

A következő tíz évben tervezett fejlesztések
Forrás: vg.hu

Koncesszióban tervezett útépítések:

  • az M0-ás tehermentesítését célzó M81-es építése Komáromtól 102 kilométer hosszúságban, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig.
  • Ez a nyomvonal már M8 néven Sárbogárdtól, az M6-os autópályát érintve a Dunán át egészen Kecskemét északi részéig halad majd, 76 kilométer hosszúságban.
  • A tervek szerint elkészül az M3-as Vásárosnamény és Beregdaróc közötti, 31 kilométeres szakasza, ezzel az M3-as is eléri az országhatárt.
  • Az M4-es Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó 61 kilométeres része is megépül, ezzel teljessé válhat az M4-es teljes hosszúságában.
  • Az állami útfejlesztések:

  • az M1-esnek az M0-s és Bicske közötti szakaszának bővítése 2027-ig
  • az M6-os országhatárig való meghosszabbítása 2024-re
  • az M44-en a Szentkirály–Lakitelek (39 kilométer) szakasz 2024 és 2026-ra
  • az M4-en a Törökszentmiklós–Kisújszállás (36 kilométer) szakasz 2026-ra
  • az M49-en a Mátészalka–Csenger (45 kilométer) szakasz 2029-re
  • az M34-en a Vásárosnamény–Záhony közötti 36 kilométeres rész 2027-re várható.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Közélet